2012. július 23., hétfő

Meggyes-mákos rétes



 Hozzávalók:
1 csomag réteslap (én a Lidlben vettem, 8 lap van benne, ebből nekem két lap most megmaradt, két rudat sütöttem)
20 dkg mák megdarálva
ízlés szerint cukor
pici őrölt fahéj
magozott meggy
2-3 ek. olaj
2 evőkanál tejföl
zsemlemorzsa vagy darált keksz
+ a tetejére tálaláskor porcukor
Elkészítés: 
 Egy konyharuhát jól benedvesítünk, és a konyhapultra, asztalra terítjük. Erre helyezzük az első réteslapot. Az olajat a tejföllel elkeverjük, és egy ecset segítségével megkenjük vele  a tésztalapot. Erre jön a második réteslap, újabb kenés, majd a harmadik lap, és egy újabb de már vékonyabb réteg olajos tejföl. Megszórjuk alaposan zsemlemorzsával vagy darált kekszel, ez fogja felszívni a felesleges nedvességet, és nem hagyja, hogy a tészta elázzon. Megszórjuk a cukros-fahéjas mákkal, majd rádobáljuk a magozott és jól lecsöpögtetett meggyet. A rétestészta két szélét kb. 1 cm vastagon behajtjuk, majd a konyharuha segítségével föltekerjük. Egy sütőpapíros vagy szilikonos tepsibe tesszük, megkenjük a tetejét is az olajos tejföllel, és előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük. Én még forrón felvágtam szeletekre, és tányéárra rendezve megszórtam porcukorral.


Szeretjük a rétest, de még soha nem próbálkoztam az elkészítéssel. Tudom, az lett volna az igazi, ha magam gyúrom és huzogatom a tésztát, de ehhez azért nem érzem magam elég konyhatündérnek:-) Így a bolti lapokat választottam, és a végeredmény finom lett. Vágjatok bátran bele, ha még nem próbáltátok! Bármilyen tölteléket rakhattok bele, amit csak szerettek. Nálunk már tervbe van véve a túrós és a káposztás verzió is:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése