2012. július 8., vasárnap

Rántott cukkini fűszeres burgonyával, salátával

Hozzávalók:
cukkini
tojás
zsemlemorzsa
liszt
krumpli
fűszerkeverék

olaj
paradicsom
oliva olaj
balzsamecet
zöldfűszerek
Elkészítés:
A cukkinit megmosom és ujjnyi karikákra vágom, egy salátára valót félreteszek belőle, majd a szokásos módon bepanírozom és kisütöm a többit. Míg sül, addig az újkrumplit megdörzsölgetem, nem túl vékony karikákra darabolom, és leitatom róla a vizet. Lisztbe valamilyen fűszerkeveréket szórok (én most indiait használtam) és ebbe beleforgatom a krumplikarikákat, és a cukkinihez hasonlóan megsütöm. Papírtörlőre szedem mindkét zöldséget, hogy a felesleges olajat felszívja róluk. A félretett cukkinit felkockázom a paradicsommal együtt. Metélőhagymát, oregánót, petrezselymet  vágok apróra és az egészet egy tálba teszem. Kicsit megpergetem sóval, nyakon öntöm kevés olíva olajjal és balzsamecettel  majd jól összeforgatom. Nincs más hátra, mint tálalni és enni.




Bár ezt a nagy kánikulát már igencsak unom, azért azt szeretem a nyárban, hogy mindenféle finom zöldséghez hozzá juthat az ember. A cukkini általános nagy kedvenc nálunk, s míg tegnap a lecsóba került belőle egy adag, ma vacsorára rántottam pár karikát, Bence pedig összedobott egy salátát, amibe szintén tettünk a harsogó zöld finomságból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése