2012. július 4., szerda

Zöldbableves

Hozzávalók:
60 dkg zöldbab
2 dl tejföl
 1 kicsi fej hagyma
ételízesítő
kevés liszt
kapor ízlés szerint
kevés pirospaprika
pici ecet és cukor
 Elkészítés:
A zöldbabot megtisztítom, megmosom, és annyi vízbe felteszem főni, hogy leves sűrűségű legyen. (én úgy szeretem, ha megáll benne a babtól a kanál:-))Megszórom ételízesítővel, beledobok egy kettévágott hagymát és jó sok kaprot. Ha a bab megpuhul, akkor készítek a tejfölből és kevés lisztből, pirospaprikából egy habarást, és a pici lángon gyöngyöző leveshez adom. Jól elkeverem, majd feljebb véve a lángot forralok még egyet a levesen. Kevés ecettel és cukorral ízesítem a végén.


Nagyon szeretem a zöldbablevest, amikor bejön a szezon, hetente el is készítem. Szerencsére a férjem és Bence is szívesen eszik:-)Ma például túrós tészta lesz után a második fogás. A pirospaprikát van aki teljesen kihagyja belőle, és sokan nem habarással, hanem rántással készítik. Számomra ez a változat jött be, én ezt alkalmazom:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése