2012. augusztus 13., hétfő

Borban párolt fűszeres nyúl



Hozzávalók:
néhány nyuszi darab (én most lapockákat sorakoztattam fel a sütéshez)
1 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 db paprika
1 db paradicsom
1 szál sárgarépa
rozmaring
kakukkfű

1 dl száraz fehérbor
Elkészítés:
A megtisztított nyúldarabokat megmossuk, majd besózva egy jénaiba sorakoztatjuk. Megszórjuk a kerti fűszernövényekkel (legjobb, ha frisset tudunk használni, de ha nincs, a szárított is átadja az ízét a sültnek)A paprikát és paradicsomot felkarikázzuk, a répát kb. öt centis darabokra vágjuk, a hagymát negyedeljük, a fokhagyma gerezdek pedig tisztítás nélkül is a hús mellé kerülhetnek. Aláöntjük a fehérbort, letakarjuk a jénai tetejével, vagy egy darab fóliával, és előmelegített sütőben kis lángon kb. egy órát pároljuk, majd a fedést levéve még egy jó tíz percet pirítjuk.


Nálunk a nyulat igazán a férjem és a fiam szeretik. Ezért az Ő kedvükért készült el ez a fogás is, amit leginkább a hűtőben talált kevés bor, és a pulton árválkodó rozmringos cserép ihlettek meg:-) Krumplipürével tálaltam, a fiúknál nagy sikert aratott. Jótanácsként elmondom, hogy amikor a fedőt vesszük le a sültről, nagyon figyeljünk, mert a kicsapó gőz komoly égési sérüléseket okozhat! Nálam okozott is, mert a törlőkendő megcsúszott, és a jobb kezem két ujját megcsapta a gőz, egész délután jegeltem, Fenistillel kenegettem. szóval csak óvatosan!
A nyúl egyébként nagyon egészséges alapanyag, hiszen alacsony zsírtartalmú, könnyen emészthető fehérjeforrás.

1 megjegyzés: