2012. augusztus 21., kedd

Meggyes rétes, Túrós rétes

 Hozzávalók:
1 cs.réteslap (8 db van benne)
olaj
zsemlemorzsa
Töltelékhez:
3 lapos meggyes rúdhoz:
1/2 üveg magozott meggybefőtt
3 lapos túrós rúdhoz:
25 dkg túró
2-3 ek. cukor
mazsola (ízlés szerint)
Elkészítés:
Egy konyharuhát benedvesítek, és a pultra terítem.
Erre fektetem az első rétes lapot, melyet egy kenőtoll segítségével beolajozok. Erre jön a következő réteg, majd olajozás után a harmadik. Ezt a harmadikat megszórom zsemlemorzsával vagy darált kekszmorzsával, és jöhet rá a töltelék. A meggyeshez nagyon jól le kell csepegtetni a meggyet, mert különben a morzsa ellenére is eláztatja a tésztalapokat. A túrósnál is ügyelni kell, hogy a cukortól ne nagyon legyen folyós a massza.
Ha a töltelék a réteslapon van, akkor  a két szélét behajtom, óvatosan feltekerem a tésztát és egy szilikonos sütőlapra teszem. Megkenem olajjal, és előmelegített sütőben közepes lángon kb. 25-30 perc alatt megsütöm. Még melegen megszórom porcukorral, majd jó két ujjnyi szeletekre vágva tálalom.





Már jó ideje árválkodott egy csomag réteslap a hűtőben, gondoltam éppen itt az ideje, hogy kezdjek vele valamihez. Találtam a hűtőben meggybefőttet, ami a múltkori pitéből kimaradt, és egy 25 dekás túró is sorsára várt. Ám a nyolc lapból csak hatot használtam el, kettőt viszont nem akartam már pakolgatni. Így a mai paprikás krumpliból kimaradt virsliket csomagolgattam bele. Nem volt nagy feladat, mást nem is tettem, mint egy-egy réteslapot, megolajoztam, kettéhajtottam, majd megkentem némi pizzakrémmel. Rátettem egy.egy virslit, két szélét behajtottam, feltekertem, olajoztam  és a másik két rétesrúddal együtt megsütöttem. Bence és a barátja jóízűen meguzsonnázták:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése