2012. augusztus 29., szerda

"Parasztegytál"

 Hozzávalók:
1,5-2 kg krumpli
4 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 szál kolbász
pár szelet szalonna
1 db paradicsom
1 db paprika
10 dkg füstölt sajt
ételízesítő
majoranna
Elkészítés:
A hagymát megtisztítjuk és karikákra vágva beleszórjuk egy tepsibe vagy sütőtálba. Tetejére rendezzük a paradicsom és paprika karikákat. A krumplit meghámozzuk, nem túl vastagra karikázzuk, és egy tálban összekeverjük ételízesítővel. Ezt is a 
 tepsibe szórjuk, majd a kolbászkarikák és a kockára vagdalt szalonna is rákerül, csak úgy, mint a vékony lapocskákra vagdalt fokhagyma. Megszórjuk morzsolt majoránnával, öntünk alá egy bő deci vizet, és alufóliával letakarva forró sütőben jó 3/4 órát sütjük. Levesszük a takarást, megszórjuk az időközben lereszelt sajttal, vissza dugjuk a sütőbe, és hagyjuk, hogy a sajt szépen megolvadjon. Savanyúsággal tálalva nagyon finom, bár nem túl diétás ebéd.


Ma délelőtt gondot okozott, mi is legyen az ebéd. Bármit kínáltam életem két pasijának, mindennel volt valami gondjuk. Saját kútfőből aztán szétnéztem a
 hűtőben, spájzban, s mivel húst nem akartam kiolvasztani, így ez az egytálétel kerekedett belőle.  Kolbászból tehettem volna többet is, de Bence megdézsmálta a hozzávalókat:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése