2012. augusztus 20., hétfő

Pizzás csiga kelt tésztából

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3 dl tej
  4 dkg cukor
csipet só
2 ek. olaj
1 db tojás
Töltelék:
tubusos pizzakrém
10 dkg reszelt sajt
(fele a krémre szórva, fele pedig elosztva a pizzás csigák tetején)
Elkészítés: A tészta hozzávalóiból a szokásos módon kelt tésztát készítünk, letakarva pihentetjük egy órát, míg szépen megkel.Én a műveletet a kenyérsütőre bíztam, másfél óra múlva a bepakolt hozzávalókból tökéletesen kidolgozott és megkelesztett tésztát vettem ki. Lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam, kettéválaztottam, majd egyenként téglalap alakúra nyújtottam. Megkentem a pizzakrémmel, megszórtam az 5 dkg-nyi reszelt sajttal és feltekertem. Cérna segítségével vágtam a tekercseket szeletekre, mert így a töltelék nem folyik ki úgy, mintha késsel vagdaltam volna. Szilikonlapos sütőlemezekre tettem a csigákat, megszórtam őket a maradék sajttal, majd egy negyed órányi pihenő után mentek a sütőbe, ahol az előmelegített térben kb. 20 perc alatt tökéletesre sültek.

1 megjegyzés:

  1. Hasonló tésztareceptem van nekem is nagyon szeretem sós és édes tésztákhoz is.

    VálaszTörlés