Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2012. augusztus 11., szombat

Töltött paprika




Hozzávalók:
9 db szép húsos TV paprika
50 dkg darált hús
20 dkg rizs
1 kisebb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 liter paradicsomlé
kevés cukor

őrölt bors
pirospaprika
1-2 ek. olaj
Elkészítés:
A paprikákat kicsumázom és alaposan megmosom, majd hagyom lecsepegni. Közben  a hagymát és a fokhagymát apróra vagdalom és kevés olajon kicsit megpirítom. Egy tálba beleteszem a darált húst, majd hozzáadom a szűrőben alaposan megmosott és lecsöpögtetett rizst. Jöhet mellé a pirított hagyma-fokhagyma keverék, és ízlés szerint befűszerezem. Én mindig megkóstolok egy picit a töltelékből, mert csak így tudom biztosan, hogy mindenből a megfelelő mennyiség került bele. Ha jó az ízvilág, jöhet a töltés. A paprikákba egyenként beleadagolom a tölteléket, de nem nyomkodom túl tömöttre, hiszen a rizsnek hely kell, mert főzés közben a szemek megduzzadnak. A betöltött paprikákat egy lábosba rendezem, ráöntöm a cukorral és sóval időközben beízesített paradicsomlevet, majd takarék lángon felteszem főni. Kb. 40-50 perc alatt fő készre, addigra a paradicsomlé is kellően besűrűsödik.


Nagyon finom étel, én személy szerint jobban kedvelem, mint a töltött káposztát. Bár igaz, hogy csak a tölteléket eszem meg, de a paprika főzés közben kiadott utánozhatatlan ízét semmi nem pótolhatná. Sokan be szokták pluszba rántani mielőtt elkészül, én ezt részemről feleslegesnek tartom. Úgy tapasztaltam, hogy a paradicsomlé így is elég sűrű lesz főzés közben. Ha marad ki töltelék, abból sem szabad gondot csinálni. Gombócokat formálhatunk belőle, és a paprika mellé téve az is megfő. Nálunk ezek a gombócok mindig Bence tányérjában kötnek ki..Persze a mennyiségeken lehet változtatni, én most a tegnap előkészített adag receptjét írtam itt le. Mivel a paprikák duciságuk ellenére is elég kicsik voltak, úgy számoltam, hogy egy-egy tányérra hármat ki lehet tálalni. Aki szereti, az a tálalás után egy kis tejföllel meglocsolhatja  a töltött paprikákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése