2012. szeptember 8., szombat

Rakott túrós tészta

 Hozzávalók:
kb. 40 dkg fodros nagykocka
50 dkg túró
1 nagy pohár tejföl
20 dkg cukor
3 db tojás
baracklekvár ízlés szerint
1 citrom reszelt héja
+ margarin a sütőtál kikenéséhez
Elkészítés:
A tésztát a szokásos módon olajos-sós vízben kifőzzük, alaposan lecsepegtetjük. Míg puhul, addig a túrót kikeverjük a cukorral, citromhéjjal, tejföllel,
 tojásokkal. A kifőtt tésztát lazán a krémbe forgatjuk, és a felét egy margarinnal kikent sütőtálba öntjük. Megkenjük ízlés szerinti mennyiségű lekvárral, majd beborítjuk a maradék tésztával. A tetejét megszórjuk kevés kristálycukorral, és előmelegített sütőben fél óra alatt összesütjük. A tálalással érdemes várni egy jó húsz percet, akkor már szeletelni is lehet a túrós finomságot.



Ma azon agyaltam, hogy mi legyen a második a frankfurti leves után. Volt túró a hűtőben, de a hagyományos túrós tésztához nem nagy kedvet éreztem, mellesleg én nem is szeretem:-)) Ezért aztán most egy édes verzió mellett döntöttem, ami egészen jól sikerült. Aki szereti, az tegyen bele jó sok mazsolát is, úgy még finomabb lesz az ízhatás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése