2012. október 23., kedd

Kínai csirkecombfalatkák

 Hozzávalók:
50 dkg filézett csirkecomb
2 nagyobb szál sárgarépa
1 db kaliforniai paprika
1 fej lila hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 csapott ek. étkezési keményítő
1 ek, vágott petrezselyem vagy koriander levél
1 ek. kínai ötfűszer keverék
ételízesítő
1 ek. szezámmag
2-3 ek olaj
Elkészítés:
 Első lépésként a kifilézett csirkecombokat kisujjnyi csíkokra vágjuk, megszórjuk ételízesítővel, összeforgatjuk és kicsit félre tesszük. a sárgarépát megtisztítjuk, a paprikát megmossuk. Mindkettőt gyufaszálnyi csíkokra metéljük. A lila
hagymát nem túl kicsi kockákra vágjuk, a fokhagymát összezúzzuk. Egy nagyobb serpenyőben vagy wokban felmelegítjük az olajat, beletesszük a csirkehúst és aranybarnára pirítjuk. Rászórjuk a hagymát, fokhagymát, csíkozott paprikát, répát és az összevágott petrezselyemzöldet.  Megszórjuk a fűszerkeverékkel, öntünk rá egy kevés vizet, és közepes lángon hagyjuk, hogy párolódjon. Nem szabad azonban, hogy a répa teljesen átpuhuljon,
 úgy jó, ha még érezzük amikor ráharapunk. Ha már összemelegedtek az ízek, akkor jöhet rá a szezámmag. Mivel a hús, a hagyma és a paprika is enged nedvességet, így utolsó lépésként megszórjuk egy kevés étkezési keményítővel, és pár percig kavargatva még a tűzön hagyjuk. Besűrűsödik a lé, igazi szaft lesz belőle. Rizzsel vagy tésztával kínálhatjuk.


Mint minden gyerekre, így Bencére is hatnak természetesen a reklámok. Már napok óta kérdezgeti, mikor csinálunk mi is pirított csirkét, amit egy jó nevű cég mutogat mostanában. Már-már hajlottam a dologra, amikor eszembe jutott, hogy nem régiben kaptam egy csomag ötfűszer keveréket, amiből még alig használtam el valamit. Gyorsan elolvastam
a reklámozott csirke tasakját, és rájöttem, hogy ilyet bizony én is tudok készíteni itthon. Csirkemell filét ugyan nem találtam a fagyasztóban, de csirke felső combokat igen. Kicsontoztam, felcsíkoztam, szaftos finom hús lett belőle. A csontok sem mentek kárba, a zöldségleves alapjába tettem őket. A kínai ötfűszer keverék már nagyobb áruházakban is kapható, és mivel nem használja minden nap azt ember, elég sokáig eltart. Ha nem sikerül így beszerezni, otthon is összeállítható. Csillagánizs, szecsuáni bors,(esetleg szines vagy sima fekete bors) szegfűszeg, édeskömény és fahéj keveréke, porított formában.
Wokban elkészítve az igazi ez az étel,  de nekem most mindenképpen ki kellett próbálnom azt a kerámia serpenyőt, amit a múlt héten kaptam a férjecskémtől ajándékba:-) És nem is egy darabot, mert hármas készletben vette nekem. Nagyon jó benne sütni, párolni, de azért legközelebb a wokot veszem elő, ha kínait készítek:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése