2012. november 28., szerda

Adventi készülődés....

Még két nap, és itt a december, megkezdődik az Advent, az örömteli várakozás időszaka. Lehet, hogy írtam  már, de én az egész ünnepből talán ezt a néhány hetet szeretem a legjobban. Valami minden évben megindul bennem. Motoszkálnak fejemben a gondolatok, és a kezeimnek is mindig csinálniuk kell valamit. Most elsősorban a filigrán készítésre álltam rá. Ezek a kis papírból kivágott alkotások majd az ablakra kerülnek fel, így nem fogom hósprével telefújkálni őket, amit pár éve csak nagy munka árán tudtam januárban eltüntetni. Tavalyelőtt már angyalkát is készítettem, most megtaláltam a maradék csipkét és préselt papírgolyókat, így adott
 volt, hogy most is gyártok párat. Már elkészült egy adag mézeskalács, aminek a felét el is tüntettük nyomban. Maradt azonban belőle 24 darab, ami egy kosárban az étkező asztalra kerül, és Bence minden nap elvisz egyet belőle a suliba. Vagyis a süti ebben az esetben adventi kalendáriumként is működik. Lassan előkerülnek a díszes dobozok is, melyek télapókat, angyalkákat, girlandokat, égősorokat rejtenek, és szépen elfoglalják majd helyüket az étkező polcain, az ajtókeretekre vagy ablakpárkányokra téve. Az ünnepi menün is gondolkodom, bár a szentestei vacsora adott, mint mindig. Bence semmi pénzért nem mondana le a rakott csirkemellről és az aszalt szilvával töltött-rántott csirkemellről. Persze sütni is fogok, bár nem szoktunk nagy lakomákat csapni, de az ünnep azért ünnep:-)
Egyébként jól vagyunk, ezt elsősorban azoknak a barátaimnak írom, akik egy korábbi netes naplómat hiányolva rendszeresen érdeklődnek a közösségi portálon:-) Bence ügyesen tanul, a minap megszámoltam, 45 ötöse, 2 négyese és 1 hármasa van. Ezen kívül büszkélkedhet három szaktanári dícsérettel is, angolból, rajzból és matekból. Jövő hét szerdán Budapestre megy, amolyan jutalom kirándulásra. Büszke vagyok rá!
A méz és a citrom már alapból jó párosítás, akár egy teára, akár egy nátha elleni készítményre gondolunk. Nem saját ötlet, de azért megmutatom nektek, hogy én is megcsináltam a magam kis "ellenanyagát" a közelgő hűvös időnek. Semmi mást nem kell tenni, mint 2-3 jól megmosott citromot felkarikázni, üvegbe pakolni és leönteni mézzel. Hűtőbe téve hagyjuk három napot érni, aztán lehet kanalazni, forró italba keverni. Hatását csak növeli, ha egy kevés gyömbért is teszünk bele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése