2012. november 13., kedd

Őszibarack leves (gyorsan, egyszerűen)

Hozzávalók:
1 üveg (vagy doboz) barack befőtt
1 tk. mézeskalács fűszerkeverék
1/2 cs. vaníliás pudingpor
1/2 liter tej
kevés citrom héj
pár csepp citrom lé
ízlés szerint még cukor vagy édesítőszer
Elkészítés:
A barackot kiszedjük az üvegből és kockákra vágjuk. Lábosba tesszük, ráöntjük a befőttlevet, megszórjuk a fűszerkeverékkel, beledobunk egy darabka jól megmosott citrom héjat és még egy kevés cukrot, ha úgy gondoljuk. Tűzhelyre tesszük, s míg gyöngyözni nem kezd, a tejjel elkeverjük a pudingport. Óvatosan kevergetve a barackhoz öntjük, egyet forralunk rajta, és már készen is van. Ha elzártuk alatta a lángot, megkóstoljuk, és szükség szerint ízesítjük pár csepp citromlével.





Délelőtt azon agyaltam, milyen levest készítsek ma, hogy csak ketten vagyunk itthon Bencével. Pontosabban Ő még suliban, de kosárlabda edzés előtt hazaugrik megebédelni. Leemeltem hát a polcról egy dobozos barackkonzervet, és pár perc alatt összedobtam belőle ezt a kellemes ízű kis gyümölcslevest. Akár még gyors édesség utáni vágycsillapítónak is megfelel :-) A pudinggal nem kell hosszasan főzni, hiszen nem az a célunk, hogy sűrű legyen, csak annyi, hogy valami "megfogja", tartalmasabbá tegye a levet.

2 megjegyzés:

  1. De jó ötlet a mézeskalács-fűszer az ízesítéséhez! Én is kipróbálom legközelebb. :)

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szeretem ezt a keveréket. Gyümölcslevesekbe, kompótokba, sőt még kavart süteményekbe is szoktam tenni belőle.

    VálaszTörlés