2013. január 23., szerda

Káposztás pogácsa

Hozzávalók:
45 dkg finom liszt
20 dkg párolt káposzta
10 dkg margarin (lehet zsír is)
1 csapott ek. tejföl
0,75 dl tej
1 cs. szárított élesztő
1 kisebb tojás + 1 db a lekenéshez
2 tk. só
1 mk. őrölt bors

Elkészítés:
 A
 tejet meglangyosítjuk, és felfuttatjuk benne az  élesztőt. A lisztet egy tálba szitáljuk, beletesszük a sót, az őrölt borsot, és eldolgozzuk benne a puha margarint. Hozzáadjuk a tejfölt, a tojást, a párolt káposztát,  majd a felfutott élesztőt és jól kidolgozzuk. Ha már sima a tészta, akkor letakarjuk, és kellemes melegben kb. egy órát hagyjuk kelni. Ezután lisztezett deszkára borítjuk, finoman átgyúrjuk, majd szaggatjuk. Tepsire pakolva lekenjük tojással, és közepesnél kicsit alacsonyabb hőfokon szép aranybarnára sütjük.



Életem első káposztás pogácsája. Igazándiból ez is valahol a véletlen műve, egészen pontosan inkább a férjemé. Ebédre paradicsomos káposztát készítettem, és tegnap este megkértem a drágámat, hogy a nagy fej káposztát vágja szét nekem. Úgy gondoltam, hogy a 2/3 része megy főzeléknek, a többit pedig majd később felhasználom valamihez, vagy legrosszabb esetben lakmároznak belőle néhány napig a hörcsögök :-) Ám a drágám nagyon segítőkész volt, és mire kimentem a konyhába, az egész fejet felszabdalta. Ezért reggel úgy gondoltam, hogy a felesleges metélt káposztát összedarálom, és egy régen őrizgetett pogácsa receptet a háznál lévő hozzávalókhoz igazítok. Bár itt szépen leírtam a készítés menetét, be kell vallanom, én csaltam. Minden hozzávalót betettem a kenyérsütőbe, és élveztem, ahogy dagasztó-kelesztő programon fényesre éledt a tészta. Ezután persze már valóságosan is átgyúrtam, majd szaggattam, és sütöttem :-) Ez lett belőle! Tudom, elegánsabb lenne, ha a tetejüket bevagdaltam volna, de az íze kárpótol. Kellemesen érződik rajta  a párolt káposzta, szóval nekem bejön :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése