2013. január 15., kedd

Narancsos csokilikőr

Hozzávalók:
1,5 dl tejszín
1 nagy narancs reszelt héja és leve
10 dkg cukor
1/2 tábla étcsoki
1,5 dl konyak
csipet fahéj
Elkészítés:
A narancsot jól megmossuk, héját lereszeljük, levét kifacsarjuk. Egy lábosba belemérjük a cukrot és a tejszínt, beledobjuk a csipetnyi fahéjat, a narancshéjat és levet, majd kevergetve felfőzzük. Amikor gyöngyözik, beletesszük a csokit és levesszük a tűzről. Kevergetjük míg fel nem olvad, majd hagyjuk kihűlni. Egy szűrőn át üvegbe öntjük, így nem kerül bele a narancs héja. Hozzámérjük a konyakot, és alaposan összerázzuk. Hűtőben tároljuk, kb. egy hét alatt érik össze, addig minden nap összerázzuk.



Az eredeti receptet a Szeretlek Magyarország oldalon találtam, csak egy kicsit átalakítottam saját ízlésünk, és alkoholkészletünk szerint :-)Most még kicsit vad az íze, de egy hét alatt bőven hozzá szelidül a konyak a tejszínhez és a narancshoz. Születésnapi buliba viszem, remélem ízlik majd az ünnepelteknek, és a "potyapoharazóknak" is :-)

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik! Kell neki az egy hét, szombatra nem érik össze ha holnap megcsinálom?

    VálaszTörlés
  2. Legközelebb ezt készítem el a lányoknak:)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem már jó lesz az szombaton, vágj bele nyugodtan. Esetleg használj rumot, mint az eredeti receptben írják, ha úgy gondolod, az kicsit enyhébb, mint a konyak. De én első kortyolás után megemeltem a tejszín mennyiséget, és egészen jó volt már "nyers" állapotban is. Szóval hajrá! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finoman hangzik, készítek én is, úgyis jönnek a névnapok!:))

    VálaszTörlés