2013. február 7., csütörtök

Fehérboros csirkesült

 Hozzávalók:
3 db csirkecomb (forgónál kettévágva)
2 nagyobb fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
2 dl száraz fehérbor
2-3 szelet bacon
20 dkg gomba
10 dkg reszelt sajt
csirke fűszersó
majoránna
Elkészítés:
A szalonnát szélesebb csíkokra vágom, és beleszórom a tepsibe. Erre fektetem a fűszersóval és majoránnával megszórt csirkecombokat. A hagymát
és a fokhagymát megtisztítom és nagyobb darabokra vágva a hús mellé szórom. A gombát nem tisztítom, csak jól megmosom, a nagyobbakat kettévágom. Ezek is a hús kísérői lesznek a tepsiben. Jöhet a fehérbor, majd az egészet lefedem fóliával, és meleg sütőbe tolom, ahol egy jó órát tölt letakarva. Ezután leveszem a fedést, meglocsolgatom az időközben zamatossá vált szafttal a húsokat, majd rászórom a reszelt sajtot. Visszateszem a sütőbe, de már nem takarom be. Jó tíz perc elég ahhoz, hogy a sajt ráolvadjon a  csirkecombokra, a szaft pedig lágy és krémes legyen. Szerintem krumplipürével az igazi.




A mai esős délelőtt ezt hozta ki belőlem :-) Nem volt kedvem boltba menni, így szétnéztem a hűtőben, kamrában, mi az amiből valami finomat lehet varázsolni. A sütés első fél órája után már érezni lehetett a levegőben, hogy nem nyúltam túlzottan mellé a kísérletezgetéssel. Ismét egy új csirkés recept született :-)És végre elfogyott az az üveg fehérbor is, amit a múlt hónapban a drágám születésnapi ebédjének elkészítéséhez vettem. Mivel senki nem ivott belőle egy kortyot sem, ételekbe használtam fel. a végére Bence is megbarátkozott a fehérboros ízvilággal :-)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki:)

    ha még nem követed a blogom,megtennéd,hogy feliratkozol követőim közé?

    Néha napján nálam is vannak receptek,és el is indut az új blogom,ahova csak az általam elkészített finomságok kerülnek fel.

    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    VálaszTörlés