2013. február 2., szombat

Húsos csiga

Hozzávalók:
2,5 dkg élesztő
3 dl tej
  2 dkg cukor
1 kk.  só
2 ek. olaj
1 db tojás + 1 db a kenéshez
Töltelék:
30 dkg darált hús
1 kicsi fej hagyma
2 ek. olaj
pirospaprika

1 ek. tejföl
1 kk. liszt

Elkészítés: A tészta hozzávalóiból a szokásos módon kelt tésztát készítünk, letakarva pihentetjük egy órát, míg szépen megkel.Én a műveletet a kenyérsütőre bíztam, másfél óra múlva a bepakolt hozzávalókból tökéletesen kidolgozott és megkelesztett tésztát vettem ki. Lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam, ketté választottam, majd egyenként téglalap alakúra nyújtottam. 
Míg a tésztán a kenyérsütő dolgozott, addig én elkészítettem a tölteléket. Szokásos módon csináltam apróra vágott hagymából, fűszerpaprikából egy pörköltalapot, erre tettem rá a darált húst. Fehéredésig kavargattam, majd egy gondolatnyi vizet alá öntöttem, megsóztam és hagytam, hogy a hús megpárolódjon. A következő lépésben fedő nélkül lesütöttem, hogy ne maradjon sok nedvesség alatta. Nyakon löttyintettem a tejföllel és megszórtam a liszttel. Összeforraltam, és már készen is volt. 
A kinyújtott tésztát megkentem a töltelékkel, feltekertem, és egy cérna segítségével szeletekre vágtam. Azért cérnával, mert így nem folyik ki darabolás közben a töltelék. A csigákat szilikonos sütőlemezre tettem, lekentem a felvert tojással, és előmelegített sütőben szép fényesbarnára sütöttem. 





Ebből a kelt tészta adagból most két féle sós nasit készítettem. Az egyik téglalapba pizzakrémet kentem, a másik pedig a húsos raguból kapott. Bevallom, tegnapról maradt meg egy adagocska, azt használtam fel ezen ötletes módon :-) Már sütés közben is nagyon finom illatok terjengtek a konyhában, a fiúk alig győzték kivárni, hogy kivegyem és meghűtsem az első darabokat a konyhaablakban. Délután barátokhoz megyünk, remélem nekik is ízlik majd.

1 megjegyzés: