Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2013. április 5., péntek

Brokkolis penne

Hozzávalók:
25 dkg penne tészta
40 dkg darált hús
45 dkg brokkoli
 10 dkg sajt reszelve(Trappista, Gouda)
4 dl tej
4 dkg margarin
2 ek. liszt
őrölt bors
őrölt szerecsendió
olaj
ételízesítő
                                                                                                               2 ek. durvára vágott mandula (el is maradhat)
                                                                                                               2 ek. apróra vágott petrezselyemzöld
Elkészítés:
A darált húst kevés olajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk a brokkoli rózsákat. Megszórjuk ételízesítővel, csipet borssal, és pár percre lefedve hagyjuk saját levében puhulni, majd újra lepirítjuk. Közben a tésztát a szokásos módon kifőzzük sós-olajos vízben, majd alaposan lecsepegtetjük. A sajtszószhoz egy lábosban, vagy nagyobb serpenyőben felolvasztjuk a margarint, beleszórjuk a lisztet, ráöntjük a tejet. Folyamatosan kevergetve 2-3 percig főzzük. Beleszórjuk a reszelt sajt felé, kavargatjuk míg felolvad, majd levesszük a tűzről.                                     
Megszórjuk sóval, őrölt borssal és csipet szerecsendióval. A lecsepegtetett tésztával össze forgatjuk, majd óvatosan belekeverjük a darált húsos brokkolit is. Tálaláskor megszórjuk kevés durvára vágott mandulával és petrezselyemzölddel.















Nagyon szeretem a brokkolit, és az utóbbi időkben Bence is rákapott az ízére. Nem igazán terveztem előre ezt a mai ebédet, de amikor kiengedett a holnapi töltött káposztának szánt hús, kiderült, kicsit nagyobb csomagot vettem ki a fagyasztóból, mint kellett volna. Így adott volt, hogy valamit a darált sertéshússal kell kezdenem. Gyorsan szétnéztem, mi van még itthon, amit használhatnék. szerencsére minden hónap elején alaposan feltöltöm a készleteket, így nem nagyon jöttem zavarba. Összedobáltam mind azt húsz perc alatt, amit szeretünk. Húst, brokkolit, tésztát és sajtot. Ez lett belőle! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése