2013. április 6., szombat

Magos fehér kenyér

 Hozzávalók:
75 dkg finom liszt
4,5 dl víz
3 ek. olaj
10 dkg magkeverék( napraforgó, tökmag, fenyőmag)
2 dkg élesztő
1 ek. cukor
1 tk. só
Elkészítés:
A kenyérsütőbe bepakoltam a hozzávalókat, és hagytam, hogy másfél óra alatt a program bedagassza, megkelessze a tésztát. Ezután lisztezett

gyúródeszkán átgyúrtam, henger alakúra igazítottam, majd egy hosszúkás kilisztezett formába tettem, és hagytam jó húsz percen át, hogy a tészta ismét megkeljen. Közben előmelegítettem a sütőt, egy fém tálkába vizet is tettem be a sütő aljába, hogy gőz képződjön, ami csak jót tesz a sülő kenyérnek. amikor a tészta megkelt, megspricceltem egy kevés vízzel, majd betoltam a sütőbe. Kb. 35 perc alatt sült meg. Közben ránéztem, s mikor láttam, hogy a teteje nagyon korán pirosodik, letakartam egy darab sütőpapírral. Sülés után rácsra tettem hűlni, és még forrón megspricceltem újabb pár cseppnyi vízzel.





Úgy tűnik ez a mai nap nálam a kelt pékáruk sütésének a napja volt. Délelőtt a kalácsé, délután a kenyér illata töltötte be  a konyhát. Ez a kenyérke kb. egy kilót nyom, amolyan kis tömör gyönyör lett. Már alig várom a reggelt, hogy egy szeletet megkenhessek sajtkrémmel, és vastagon megszórjak az ablakból lecsípkedett snidlinggel :-)
 (az eredeti receptet a NoSaltyn találtam, köszönet érte Moncsának)

1 megjegyzés:

  1. Mi is átálltunk a kenyérsütésre, sőt a kalácssütésre is, mert nem édesen készül. Szép magas lett a kenyered!!!!:-))

    VálaszTörlés