2013. április 14., vasárnap

Medvehagymás pogácsa

 Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
20 dkg kukoricaliszt
2,5 dkg élesztő
2,5 dl tej
1 kk. cukor
1 ek. só
1 dl olaj + 2 ek olaj a kenéshez
medvehagyma ízlés szerint (4 nagyobb levél)
tetejére:
5 dkg reszelt sajt
1 db tojás
Elkészítés:

 Az élesztőt felfuttatom a cukros, langyos tejbe, majd az átszitált lisztekhez adom. Mehet bele az olaj és a só is. Ha összedolgozzuk, egy közepesen kemény, rugalmas tésztát kapunk. Ezt lisztezett munkafelületen kinyújtjuk, és megkenjük a plusz olajjal. Nem kell lucsogósra, csak, hogy szép fényes legyen. A jól megmosott, leszárított medvehagyma leveleket összevagdaljuk, és elosztjuk a tészta tetején. Ezután összehajtogatjuk, de nem kell állni hagyni. Újra gyúrjuk, kb. 2 cm vastagra nyújtjuk és kiszaggatjuk. A pogácsák tetejét megkenjük felvert tojással, és minden pogácsa tetejére egy csipet reszelt sajtot szórunk. Előmelegített sütőben kb. 25
perc alatt megsütjük.





Lehet, hogy kicsit unalmas már, de rajtam bizony eluralkodott a tavaszi zsongás. Itt illatozik a konyhámban a medvehagyma, s szinte kínálja magát sütésre, főzésre. Ez a pogi eredeti verzióban 50 dkg finomlisztből készül, sajttal szórva hajtás előtt. Hani  receptje volt, ezer köszönet érte, sokszor megsütöttem úgy is. Ám most egy sajátos verziót "fejlesztettem ki", ami nekem szintén bejött.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk is lesz valamelyik nap. Lehet, hogy a te recepted szerint, mert van itthon kukoricalisztem.

    VálaszTörlés
  2. Szia Marisz!
    Nekem ízlik, most toltam be hármat belőle, még langyosan :-)

    VálaszTörlés