2013. április 9., kedd

Snidlinges-magos pogácsa

 Hozzávalók:
50 dkg finom liszt
25 dkg margarin
1 kis poharas tejföl
2 db tojás (egyik sárgájának elég a fele, a maradékkal lekenjük majd)
2 kk. só
2,5 dkg élesztő
5 dkg magkeverék
2-3 ek. apróra vagdalt snidling
csipet cukor
Elkészítés:
A kenyérsütőbe belepakoltam minden hozzávalót, és
                                                                              hagytam, hogy a gép másfél óra   alatt szépen kidolgozza és megkelessze a tésztát. Természetesen akinek nincs kenyérsütője, az a hagyományos módon is elkészítheti a kelt tésztát. Én a program végén lisztezett munkafelületen átgyúrtam a tésztát, kb, másfél ujjnyi vastagra nyújtottam, bevagdaltam késsel a tetejét, és kiszaggattam. Sütőlapra téve lekentem a tojássárgával, majd forró sütőbe tolva megsütöttem.







Az ember lánya megpróbál valamit mindig újítani :-) Nálam ez most ebben a pogácsában teljesedett ki, amit kicsit "tavasziasabbá" próbáltam tenni az ablakpárkányon cserépben nevelgetett snidling és a magkeverék beiktatásával. A magos dolgokat egyébként is nagyon szeretjük. a metélő hagymára pedig az utóbbi napokban teljesen rákattantam. A minap reggel megkentem egy szelet magos kenyeret vajjal, megálltam a konyhaablakban, és nézelődés közben lelkesen csipkedtem minden falathoz a hagymából :-)



2 megjegyzés:

  1. N
    agyon egészséges. Létezik még metélő fokhagyma is.

    VálaszTörlés
  2. A hagyma minden változatát kedveljük. Sajnos metélő fokhagymát még nem ettem. Gondolom neked van Olgisom, majd ha arra járok, megkóstolom :-)

    VálaszTörlés