2013. április 21., vasárnap

Töltött gomba sajttal és medvehagymával

 Hozzávalók:
10 fej tölteni való gomba
1 db tojás
3 db natúr kockasajt
2 ek. apróra vágott medvehagyma
ételízesítő
őrölt szines bors
1 ek. olaj
1 ek. zsemlemorzsa
15 dkg reszelt füstölt sajt
Elkészítés:
A gombafejeket megmosom, én tisztítani nem szoktam. A tönköket kiszedem, és a medvehagymával együtt apróra vagdalom.

Kevés olajat öntök rá, és ételízesítővel megszórva pár perc alatt megpárolom. Közben villával összetöröm a kockasajtokat, ráütöm a tojást. Hozzákanalazom a párolt tönköt és medvehagymát.
Megszórom ízlés szerint borssal, s ha kell, még egy kis ételízesítőt is adok hozzá. Jól kikavarom, és annyi zsemlemorzsát teszek rá, hogy a massza összeálljon, de ne legyen kemény. Egy kis kanál segítségével eloszlatom a tölteléket a gombafejekbe. Tetejüket bőségesen megszórom reszelt füstölt sajttal, majd egy olajjal lehelet vékonyan kikent jénaiba állítom őket. Pici vizet is lehet alá önteni, de
a gomba
 pár perc alatt enged magából elég nedvességet. Fóliával letakarva beteszem a meleg sütőbe. Tíz perc után a takarást leveszem róla, ennyi elég ahhoz, hogy a gomba átpuhuljon. addig sütöm még, míg a sajt szépen ráolvad és kicsit megpirosodik a tetején.






Bevallom, ez a gomba nem volt betervezve a barátnőméknek szánt menüsorba. Ám a drágám hozott egy szép doboznyit a szombati bevásárlókörútjáról. Tudom, hogy a barátnőm nagy kedvence a töltött gombám, gondoltam, ha már adott a zöldség, akkor meglepem valami új verzióval. Nálam az utóbbi napokban gyakori vendég a medvehagyma, így természetesen most sem hagytam el. S ha már medve, akkor előkaptam gyorsan a sajtos dobozt is  a hűtőből. Krémes, finom töltelék kerekedett a hírtelen ötletből, na és persze a talált hozzávalókból. Szerintem érdemes kipróbálni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése