2013. május 30., csütörtök

Zöldbabos pulykaragu

Hozzávalók:
50 dkg pulykahús
15-20 dkg zöldbab ( fagyasztott)
1 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 dl tejföl
1 tubus natúr sajtkrém

őrölt bors
olaj
apróra vágott petrezselyemzöld vagy zöldfűszer keverék
Elkészítés:
A pulykahúst (én felső comb filét vettem) csíkokra vágjuk. A hagymát és a fokhagymát apróra kockázzuk, majd olajra téve megdinszteljük. Ha a hagyma már aranysárga, akkor rátesszük a húst, és fehéredésig pirítjuk. amikor már van egy jó kérge, tehát bezáródtak a hús rostjai, akkor megszórjuk ízlés szerint sóval és őrölt borssal. A zöldbabot hozzá tesszük, majd lefedjük és puhára pároljuk. Míg fő, addig a tubusos sajtkrémet egy tálba nyomjuk, hozzátesszük a tejfölt, egy-két kanál vizet,  és kikavarjuk. Amikor a hús és a zöldbab már puha, akkor a fedőt levesszük róla, zsírjára sütjük, majd rákanalazzuk a mártást, és pár perc alatt összefőzzük az ízeket. Tálaláskor megszórjuk az apróra vágott petrezselyemzölddel vagy zöldfűszer keverékkel. Tésztával, nokedlivel az igazi.



Gondolom nem vagyok egyedül, amikor azt mondom, a család ellátásában nem az a nehéz, hogy megfőzzem az ételt, hanem az, hogy nap mint nap kitaláljam, mi kerüljön az asztalra. Tegnap kitakarítottam a hűtő fagyasztó részét, akkor akadtam rá a fél csomagnyi zöldbabra, s ez adta az ötletet, hogy bár levesnek, főzeléknek nem elég a mennyisége, valamilyen hússal kombinálva ragunak még tökéletes lesz. És milyen igazam volt. A sajtkrém és tejföl keveréke adott egy tartalmas, sűrű szaftot az egésznek, nem kellett bele semmi sűrítő anyag, értem ezalatt a lisztet vagy keményítőt. Jó ízűen ettük mind a hárman ebédre. Bence azért megjegyezte, hogy kevesebb sárga izé is elég lett volna bele :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése