2013. június 7., péntek

Burgonyás pogácsa

Hozzávalók:
35-40 dkg liszt
20 dkg főtt burgonya
15 dkg margarin (zsírból elég bő 10 dkg)
2,5 dkg élesztő
1 t. cukor
1,5 tk só
1 kk. őrölt kömény
2 db tojás sárgája + 1 db tojás a tetejére
szezámmag
Elkészítés:
Én ezt a pogácsát most a kenyérsütőben készítettem elő, tehát annak üstjébe szép módszeresen belepakoltam a hozzávalókat. Legalulra a tojást és az olvasztott margarint, majd a lisztet, simára tört krumplit ,  sót, cukrot, őrölt köményt és végül a tetejére rámorzsoltam az élesztőt. Bekapcsoltam a gépemet 8-as, azaz dagasztó kelesztő programon. Másfél óra leteltével lisztezett deszkára tettem a tésztát, ekkor derült ki, hogy kell még hozzá az az öt dekányi liszt. Lágyan átgyúrtam, kinyújtottam és lekentem a felvert tojással. Egyszer összehajtottam a tésztát, majd tíz percnyi pihentetés után kinyújtottam kb. ujjnyi vastagra, szaggattam, lekentem a pogácsákat újra tojással és megszórtam szezámmaggal. A sütőt előmelegítettem, és 15 perc újrakelesztés után bedugtam a tepsit a forró sütőbe. Nekem kb. 20 perc alatt sültek meg a pogácsáim.



Nem igazán terveztem mára sütögetést, de a körömpörkölt mellé főzött krumpliból maradt egy adag, s ez arra ösztönzött, hogy ne hagyjam kárba veszni :-) Az alaprecept gondolatáért hála a "Süss-alkoss" blognak, az Ő leírását módosítottam kicsit a saját szám íze szerint. A liszt mennyiségét azért nem adtam meg pontosan, mert ez mindig függ a használt krumpli milyenségétől, liszttartalmától. Azt az elvet vallom, hogy inkább utólag dolgozzunk még bele pár dekát, mint hogy egy nehéz, élvezhetetlen tésztát gyártsunk első nekifutásra. A férjemnek és a fiamnak nagyon bejött ez a verzió, azt hiszem a legközelebbi krumplipüréből vagy tört krumpliból is hagyok majd meg egy adagocskát :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése