2013. június 21., péntek

Csokis-mentás meggylekvár

Hozzávalók:
1,5 kg meggy
20 dkg cukor
1 cs. 4:1-ben zselésítő
10 dkg étcsoki
2 ek. apróra vagdalt mentalevél
Elkészítés:
Az eljárás nagyon egyszerű. a megmosott és kimagozott meggyet a kenyérsütő üstjébe teszem. Hozzámérem a cukrot, rászórom a zselésítőt. Utána már 1 óra 20 percig nincs is semmi dolgom, tevékenykedik helyettem a kenyérsütő. Nem kell megijedni, az első 15 percben mély csöndben teszi a dolgát, csak utána kezdi kavarni a lekvár. Egy a lényeg, a kenyérsütő üstje alaposan ki legyen takarítva, ha korábban nyers tészta is volt benne, mert nagyon magas hőfokon rotyog a lekvár, s bizony a tésztamaradék alaposan odaégne benne. A folyamat befejezése előtt pár perccel beletördeljük a csokit és a megmosott mentalevelet is hozzá dobjuk. Ha lejárt a program, az üstöt egy konyharuhával megfogva kiemeljük, és a forró lekvárt kis lekváros üvegekbe szedjük. Ebből a mennyiségből üvegtől függően 4-5 adag lesz. A szorosan lezárt üvegeket pár percre fejtetőre állítjuk, majd mehetnek a száraz dunsztba. Bugyoláljuk be alaposan, és hagyjuk ott kihűlni. Ezután már mehetnek a kamra polcára.

Felbuzdultam a tegnapi lekvárfőzésen, s ha már ilyen egyszerűen ment, úgy gondoltam, újítok egy kicsit. Az erkélyládában illatozik két féle menta is, alaposan leszüreteltem a fodrosat, majd mivel eszembe jutott kedvenc After Eight csokim, gyorsan vettem egy tábla étcsokit is. Már az illatán éreztem, telitalálat. Alig vártam, hogy az első kanálkával megnyalhassam. a fiúk is tesztelték, nekünk ízlik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése