2013. június 2., vasárnap

Epres szülinapi torta...


Hozzávalók:
tortához:
  8 db tojás
8 ek. rétesliszt
8 ek. cukor
1 tk. sütőpor
krémhez:
1 nagy poharas eper joghurt
3 dl Cukrászalap
pár szem eper
tortabevonó
2 ek. érolaj
1 dl tejszín
Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztom. Az egyik tálba a sárgája, a másikba a fehérje kerül. Nagyon óvatosan kell bánni a tojással, a fehérjébe nehogy sárga rész kerüljön, mert akkor képtelenség kemény habot verni belőle. Ha sikerült a szétválasztás, akkor a gépi habverővel habbá verem a fehérjét. Kis sebességgel kezdem a verést, és közben folyamatosan adagolom hozzá a cukrot. Óvatosan beledolgozom egyenként a tojások sárgáját, majd fakanállal beleforgatom a sütőporos lisztet is.
Közben a sütőt előmelegítem kb. 180 fokra. A masszát egy szilikonos tortaformába öntöm. Azonnal megy a sütőbe. Kb. 40 perc múlva megnézem. Általában egy fogpiszkálóval szúrom meg a tésztát. Ha a massza ráragad, akkor még visszateszem sülni. Ám ha a fogpiszkálót szárazon húzom ki, akkor elkészült a piskóta. Kicsit hagyom hűlni, aztán szétkapcsolom a formát és tálra teszem a piskótát.

Krém:
A behűtött cukrászalapot robottal felverem, majd óvatosan beleforgatom az epres joghurtot.
A  kihűlt piskótát három lapba vágom, és megtöltöm a krémmel. a tortabevonót két evőkanál olajjal gőz fölött felolvasztom, majd bevonom vele a torta tetejét. Az 1 dl tejszínt felverem, és ezzel, valamint eperszemekkel díszítem a tortát. Fogyasztásig hűtőben tárolom.






Bence június 1-én töltötte be a 13. évet. Mi sem természetesebb annál, hogy házi tortával köszöntöttük. (igazándiból nem is egyel, mert a keresztapja is összerakott neki egy habos gyümölcstortát) Sokáig keresgettem, milyen is legyen az a könnyű eperkrém, ami nincs tele vajjal, amiben nincs puding vagy más kötőanyag. Köszönet a krém receptjéért a "Csodasarkos" Renátának! :-)
A torta ízre nagyon finom lett, a piskóta teljesen átpuhult a krémtől. Egyetlen szépséghibája volt a dolognak, hogy az eper levet eresztett, és egy kicsit lefolyt a csokimáz a torta oldalán. De tanultam a dologból, legközelebb csak tálalás előtt teszem fel az eperszemeket. Eredetileg én szám gyertyát akartam rátenni, de Bence ragaszkodott a szálashoz, mondván, nem akarja két gyertya elfújásába sűríteni a kívánságait :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése