2013. június 11., kedd

Kifli

Hozzávalók:
50 dkg liszt (lehet vegyesen is, nálam most 40 dkg finomliszt és 10 dkg rétes liszt)
3 dkg élesztő
3 dkg margarin (olvasztva)
2 kanál tejföl
1,5 dl tej
1 dl víz
1 tk. só
1 tk. cukor
+ szezámmag
Elkészítés:
A hozzávalókból egy rugalmas kelt tésztát készítünk. Ez megint egy olyan művelet, amit elvégez helyettem a kenyérsütő. Csak szép sorban az üstbe pakolom a  kimért dolgokat. Nálam alulra kerülnek a folyadékok, arra a liszt. cukor, só, és végül a morzsolt élesztő. Mint egy modern boszorkánynál :-) Nyomom a gombot, és az üstben máris keveredik, dagad, majd szép fényesre kel a tészta Utána lisztezett munkafelületen lazán átgyúrom, és nyolc részre osztom. (legközelebb talán tíz résszel is megpróbálkozom, kifliknek jó kis ducik lettek ennyi darabból ) Négyzetre nyújtom a tésztadarabokat, egyenként felcsavarom majd meghajtom. Mehetnek szépen sorban a szilikonos sütőlapra. A sütőt előmelegítem, közben pihennek a kiflicskék. Megszórom őket szezámmaggal (lenmaggal, mákkal is lehet)megspriccelem vízzel és negyed óra múlva mehetnek sülni, közepesnél kicsit alacsonyabb lángon. A sütőbe érdemes betenni egy tálkában vizet, a gőz jót tesz a kifliknek. Akkor vannak készen, ha szép aranybarnák, és az aljukat kopogtatva kissé kongó hangot hallunk. Nem korgót, az a gyomrunk lesz a sütőből áradó illatoktól :-)


A receptért ezer köszönet Barbarának! Életem első kiflicskéit készítettem el a leírás alapján. Becézgetem őket, mint az elsőszülötteket, pedig nem is olyan kicsik. A nyolc darab mire megsült, teljesen "belakta" a tepsit. Azt hiszem gyakori vendég lesz ez a pékáru nálunk.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kelttészta receptjeid vannak!
    a nyers paradicsomlé eltevés pedig éppen jól jött nekem, mert az új befőzőautomatámban tartósítószer nélkül is tudom alkalmazni. :)

    VálaszTörlés