2013. június 13., csütörtök

Nyárias krumplileves

Hozzávalók:
50 dkg újkrumpli
1/2 paradicsom
1 gerezd fokhagyma
2 szál újhagyma
1 db babérlevél
1 dl tejföl
1 arasznyi főzőkolbász
apróra vágott petrezselyem és metélőhagyma ízlés szerint
1-1,2  liter zöldségleves alaplé (lehet kockából is)
1 tk. pirospaprika
1 ek. étkezési keményítő (vagy liszt)
2 ek. olaj

pár csepp almaecet
Elkészítés:
A krumplit alaposan megmossuk, dörzsis szivaccsal kicsit megkaparjuk a héját. Kisebb kockákra vágjuk. Az újhagymát felkarikázzuk, a zöldjéből is felhasználunk annyit, amennyit csak lehet. Olajra dobva átforgatjuk, hagyjuk, hogy az illata belengje a konyhát. Félrehúzva megszórjuk a pirospaprikával, és öntünk rá egy korty vizet, nehogy megkeseredjen. Rátesszük a krumplit, a cikkekre vágott paradicsomot. Hozzádobjuk a gerezd fokhagymát megtisztítva de egészben, a babérlevelet, és felöntjük a levesalappal. Ha kevésnek találjuk az alaplevet, pótoljuk vízzel. Félig lefedve hagyjuk főni, ha a krumpliba már szinte elkészül, akkor adjuk hozzá a félkarikákra vágott kolbászt. A tejfölt keverjük jól ki a keményítővel és egy kanálnyi forró levessel. Habarjuk be a levesünket, s hagyjuk egyet forrni. Miután elzárjuk a gázt, megszórjuk apróra vágott petrezselyemmel metélőhagymával, ,és csepegtetünk bele ízlés szerint pár csepp almaecetet.




Amikor az ember lánya tanácstalan, de tudja, hogy valamit mégis főzni kellene, beindul a fantáziája. Levest terveztem, de nem igazán tudtam, mi is az az íz, amit szivesen megennék. Szétnéztem a hűtőbe, kamrába s mivel tudom, Bence mennyire szereti a krumplilevest, gondoltam meglepem egy új verzióval. Próbáltam kicsit  friss ízeket összehozni, olyanokat, melyek nem a tél nehéz, laktató ételeit idézik fel bennünk. Szerintem egész jó kis leves kerekedett belőle...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése