2013. július 7., vasárnap

Bukta (lekvárral és túróval töltve)

 Hozzávalók:
51 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
3 dl tej
1 dl olaj
1 db tojás + még 1 db a kenéshez
pici só
4 kk. cukor
Töltelékhez:
20 dkg túró
cukor és mazsola ízlés szerint
sütésálló lekvár
Elkészítés:
A kenyérsütő üstjébe belemérem először a tejet, az olajat, ráütöm a tojást, majd mehet hozzá a liszt, a cukor, a só és a tetejére a morzsolt élesztő. Beindítom a dagasztó programot, de nem hagyom, hogy kelessze is a tésztát. Amikor befejezte a dagasztást, várok még öt percet, és egy tálba kiveszem, letakarom és meleg helyen megkelesztem a buktának valót. Lisztezett munkafelületen kicsit átgyúrtam a kelt tésztát, majd megfeleztem. Az első adagból lettek a túrósak. Nem mértem szét pontosan, nyújtottam, majd nyolc részre vágtam  a tésztát. Minden négyzetbe tettem egy kanálnyit a cukorral és mazsolával kikevert túróból. Feltekertem, és a szilikonos sütőlapra tettem úgy, hogy a hajtás alulra essen. amikor készen voltak a túrósak, jöttek a lekvárosak. Bevallom, itt elmértem valamit, vagy pontosabban kisebbre nyújtottam, mert csak hét buktám lett a nyolc helyett. Na de nem értem meg ezt sem tragédiaként :-) A tepsiben tojással lekentem a buktácskáimat, majd letakarva hagytam 30 percig pihenni őket, aztán forró sütőben közepes lángnál megsütöttem őket.



A receptet nagyon szépen köszönöm Leona Danielnek!
Tudom, csak magamat okolhatom azért, hogy elég sok helyen folyt rólam a víz ezen  az egyébként is meleg vasárnapon. De a fejembe vettem, hogy ma buktát sütök. Már szinte hiányérzetem van, ha egy nap nem kerül ki a kezeim alól valami kelt tészta. És ez főleg azért érdekes, mert már másfél hónapja semmilyen pékárut nem eszek. Tehát nekem csupán a készítés, és az okoz örömet, hogy látom, a fiúk jóízűen eszik. Bencét sem a meleg, sem az nem tartotta vissza a kóstolástól, hogy nem régen fejeztük be az ebédet. Jelentem ízlik neki! Érdemes volt izzadni :-)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ínycsiklandóan hívogatnak! Te is vállaltad a konyhai szaunát, én meg a befőzést :D A fiúknak most volt finom, nekünk majd télen lesz élvezhető!

    VálaszTörlés
  2. Az elégedett arcok láttán elillan a fáradtság és a többi kellemetlen érzés, ugye? :) Nagyon szépek a buktáid, és biztosan finomak is !! Én tegnap kakaós -és vaníliás csigát sütöttem , hasonló okokból....annyi a különbség, hogy én szeretem enni is !:)

    VálaszTörlés