2013. július 23., kedd

Cukkini fűszeres bundában

 Hozzávalók:
1 db nagyobb cukkini
2 db tojás
1,5 dl tej
2 tk. szezámmag
2 tk lenmag
2 tk. apróra vágott kapor és zöldfűszer
2 tk. ételízesítő
csipet őrölt bors
liszt (amennyit felvesz, hogy sűrű palacsintatésztát kapjunk)
olaj (sütéshez)
Elkészítés:
 A cukkinit megtisztítjuk, kiszedjük a magját, és hasábokra vágjuk. A tejet egy tálkába öntjük, elkeverjük benne a tojásokat, majd beledolgozzuk a fűszereket, ízesítőket. Annyi lisztet kanalazunk hozzá, hogy egy nagyon sűrű palacsintatészta szerű masszát kapjunk, ami nem folyik le a cukkini hasábokról. Az olajat odatesszük melegedni, s mikor eléri a kellő hőfokot, villára szúrva a masszába mártogatjuk a cukkinit, és a forró olajba tesszük. Aránylag kis lángon süssük, hogy ne csak a bundája barnuljon meg, de a cukkini is elveszítse vad nyersségét. Vigyázzunk azért, hogy ne puhuljon meg teljesen. Papírtörlőre szedve leitatjuk róla az
olajat, és már lehet is enni. Feltétként főzelékre, sült krumpli mellé, vagy éppen önállóan is finom fogás.





Tehát még mindig tart a cukkini és tök szezon. Tegnap drága barátunk anyukája küldött mindkettőből, így ma ki kellett találnom valamit a hasznosításra. A tökből holnap főzeléket főzök magamnak, a cukkinin viszont krumplipucolás közben agyalgattam egy kicsit. Nem akartam a már megszokott rántott verziót, ezért találtam ki a bundázásnak ezt a módját. Persze a fűszerezésen lehet változtatni, vagy el lehet hagyni a magokat. Bencével már meg is kóstoltuk, nekünk ízlik így. Remélem nektek is fog, ha elkészítitek! :-)

1 megjegyzés:

  1. Én is ezt készítem vacsorára, csak még tettem a bundázójába 2 cikk reszelt fokhagymát :)

    VálaszTörlés