2013. július 14., vasárnap

Oldalas fűszeres pácban



Hozzávalók:
1,5 kg oldalas
40 dkg gomba
2 fej lila hagyma
páchoz:
3 dl olaj
darabos szines bors
chilipehely
majoranna
bazsalikom
őrölt kömény

fűszerpaprika
(ezek mind ízlés szerint adagolva)
2-3 gerezd fokhagyma
Elkészítés:
A páchoz összekeverjük az olajat a fűszerekkel, a sóval és a zúzott fokhagymával. Beleforgatjuk a darabokra vágott oldalast, és fóliával letakarva egy éjszakára betesszük a hűtőbe. Másnap a húst átpakoljuk egy tepsibe, meglocsoljuk a visszamaradt páclével. A hagymát megtisztítjuk, vastagabb szeletekre vágjuk, és a megmosott gombával együtt a húsra szórjuk. Szorosan befedjük fóliával, és előmelegített sütőbe toljuk. Másfél órán át hagyjuk párolódni, majd levesszük a takarást, és ropogósra sütjük a húst és a gombát. A hagyma időközben elkrémesedik, kicsit megkaramellizálódik, ezért amikor tálra szedjük a sült oldalast, érdemes rákanalazni a szaftot is. Én ma petrezselymes krumplival kínáltam.




Nem túl gyakran veszek oldalast, de amikor ezt teszek az asztalra, szeretem megadni a módját. Anyukám mindig fokhagymásan sütötte, még ma is érzem a számban egyrészt a hús, másrészt pedig az utána következő napokban eszegetett pecsenyezsíros kenyér ízét. Tegnap este a barátnőméktől hazafelé jövet azon gondolkodtam, mi is legyen a vasárnapi ebéd. Tudtam, hogy délelőtt még boltba is kell mennünk, Bence holnap nyaralni megy a Balatonhoz. Így aztán mentőövként ugrott be, hogy ha előre bepácolom az oldalast, akkor azzal nem csak a sütési időt rövidíthetem le, de a férjem és fiam arcára is jóllakott mosolyt varázsolhatok az ebéd végére :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése