2013. július 3., szerda

Sajtkrémes bagett

Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
1,5 dkg élesztő
2 ek. tejföl
2 dl tej
1 kk. cukor
1 kk. só
1 ek. olaj
1 tubus sajtkrém (én most medvehagymásat tettem bele)
15 dkg trappista sajt
1 ek. szárított zöldfűszer keverék (ez el is maradhat)
Elkészítés:
A hozzávalókat belepakoltam a kenyérsütőbe, és hagytam, hogy a gép szép fényes simára dolgozza. Ez körülbelül húsz perc. Amikor a kenyérsütő befejezi a munkát és pihentetni kezdi a tésztát, várok még pár percet, aztán egy tálba kiteszem a tésztát. Letakarom és meleg helyen hagyom, hogy a duplájára keljen. Ezután lisztezett felületen finoman átgyúrom, és megpróbálom hat egyforma részre osztani. Korábban gondosan elővettem a mérleget, ma már csak szemre daraboltam :-) Kinyújtom egyenként a gombócokat, megkenem sajtkrémmel, megszórom fűszerkeverékkel és feltekerem. Letakarom konyharuhával és hagyom még egy negyedórát pihenni, addig a sütő is bemelegszik. A bagetteket megspriccelem vízzel, megszórom reszelt sajttal, és közepes lángon 20 perc alatt aranybarnára sütöm.



A recept eredetileg Aleda konyhájából származik, ez úton is köszönet érte! Az elmúlt héten nagy sláger lett nálunk a bagett sütés. Korábban nem is gondoltam, hogy az üzletekben viszonylag drágán kapható pékáru ilyen egyszerűen elkészíthető itthon is. És nincs is olyan hozzávalója, ami ne lenne állandóan a háztartásunkban. A virslivel készült változatot korábban már megmutattam, kétszer meg is sütöttem. Most azonban úgy gondoltam, újítok egy kicsit. Így jött a sajtkrémes töltelék gondolata. A biciklivel naponta több tíz kilométert letekerő fiamat és barátját minden délután jól kell lakatni valamivel. Ma ezek a krémes-fűszeres bagettek vannak soron :-)

2 megjegyzés:

  1. Szia..csuda jó recept :) a sajtkrémet akár el is lehet hagyni nem? és akkor csak sima bagett lesz belőle..? és nekem nincs kenyérsütő gépen simán ugyanúgy csináljam a kelt tésztát mint ahogy kell ugye? köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata! Természetesen kézzel dagasztva, és sajtkrém nélkül is működőképes a dolog:-) Sok sikert hozzá!

      Törlés