2013. július 30., kedd

Szezámos csirkefalatok




Hozzávalók:
30 dkg csirkehús (nálam most combfilé)
Tésztához:
15 dkg liszt
1 db tojás,
2 tk. sütőpor
1 ek.olaj + a sütéshez
1 kk. só
és annyi víz, hogy nokedli sűrű masszát kapjunk (nekem majdnem egy deci)
Mázhoz:
15 dkg kechup
4 ek. méz
4 púpos ek. szezámmag
1 csipet chillipor( ha nincs, lehet bele tenni apróra vagdalt csípős paprikát is, de aki nem szereti, ezt el is hagyhatja)

Elkészítés:
A húst felcsíkozzuk és félre tesszük. A tésztához valókat kikeverjük, majd egy másik tálba összeállítjuk a máz alkotóit. Serpenyőben olajat melegítünk, majd amikor eléri a kellő hőfokot, akkor a filéket egyenként belemártogatjuk a masszába, és a forró olajban kis lángon mindkét oldalukat átsütjük. Tálba szedjük, és hagyjuk kicsit lecsepegni. Ezután megforgatjuk a mézes mázban, és tányérra rendezzük. Rizzsel vagy sült krumplival kínáljuk.



Már nagyon régen érlelődött bennem a gondolat, hogy meg kellene itthon próbálni elkészíteni ezeket a szezámos-mézes falatkákat, amiket minden alkalommal mindhárman a tányérunkra kérünk, ha kínaiban eszünk. A hétvégén itt volt a drága sógornőm, akivel többek között a főzés is szóba került köztünk, s akkor beszéltük, hogy nem is olyan ördöngős dolog asztalra varázsolni ezt a fogást. Megnéztem több elkészítési módot is, aztán a sok okosságból összeállítottam a magam verzióját. Isteni finom, a hús omlós, a máz ropogós és kellő képen ragacsos. próbáljátok ki Ti is!

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy megosztottad a receptet, már régen akartam készíteni ilyen szezámmagos csirkét. Közben észrevettem, hogy te is nyíregyházi vagy. Az én blogom akokidlitortai.blogspot.hu. Nézz be hozzám:)
    Üdv: Ildikó

    VálaszTörlés