2013. július 7., vasárnap

Szezámos kiflik

 Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
3 dkg élesztő
2 ek. tejföl
4 ek. olaj
2 dl tej
2 tk. só
1 tk. cukor
+ szezámmag
2 dkg olvasztott margarin
1 db tojás
Elkészítés:
Talán már unjátok, de én ezt a tésztát is a
 kenyérsütővel dolgoztattam ki szép fényesre. Persze aki a régi módszerek híve, vagy éppen nincs kenyérsütője, természetesen a hagyományos módon is elkészítheti a hozzávalókból a kelt tésztát. Miután a kidolgozott  tészta a duplájára nőtt, lisztezett felületen átdolgozzuk kicsit, majd két egyforma darabra osztjuk. Egyenként köröket nyújtunk a cipókból, melyeket lehetőleg  hat- hat egyforma cikkre vágunk. A cikkeket megkenjük az olvasztott margarinnal és az alaptól a csúcs felé haladva feltekerjük. Szilikonos vagy sütőpapíros tepsire tesszük őket, úgy, hogy a hajtás a sütőlapon legyen. Lekenjük felvert tojással, megszórjuk

szezámmaggal, és 25-30 percig pihentetjük. Ezután a közben felmelegített sütőbe toljuk, ahol aranybarnára sütjük.




Elfogyott a kenyerünk, s hogy ne kelljen a hétfőt rögtön boltba menéssel kezdeni, gondoltam sütök pár kiflit.
Az alaprecept Limara receptje, ez úton is köszönet érte:http://www.limarapeksege.hu/2009/01/egyszer-tejfls-kifli.html
 Én azonban most másképpen formáztam a kifliket. Így is nagyon helyesek lettek.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése