2013. július 9., kedd

Tejszínes cukkinifőzelék

Hozzávalók:
1 db közepes zsenge cukkini
1 dl tejszín
1 ek. liszt vagy kevés étkezési keményítő
ételízesítő (ízlés szerint )
friss vagdalt kapor (ízlés szerinti mennyiség)
1 kicsi gerezd fokhagyma
csipet őrölt bors
Elkészítés:
A cukkinit megmossuk, két végét levágjuk, de nem hámozzuk meg. Nagy lukú reszelőn legyaluljuk, azon, amelyiken a káposztát is szoktuk. Lábosba tesszük, kevés vizet öntünk alá, rányomjuk a fokhagymát, hozzáadjuk az apróra vágott zsenge kaprot, a leheletnyi őrölt borsot, és megszórjuk ételízesítővel. Lefedve megpároljuk. Figyeljünk rá, gyorsan elkészül, nem igazán jó, ha pépesre főzzük. Közben a tejszínt a liszttel elhabarjuk, pár kanállal teszünk a párolóvízből is hozzá. Ha csomómentes, akkor a cukkinihez csorgatjuk állandó kavargatás közben. 1-2 percig még főzzük, amíg a liszt elveszíti a nyers ízét. Megkóstoljuk, ha kell, még utánaízesítjük. Készen van a főzelékünk. Feltéttel, vagy csak így magában, főleg ha már langyosra hűlt, nagyon finom!



Tegnapról maradt levesünk, s mivel ma táborba készítős, vásárolgatós délelőttünk volt, kellett valami gyors második fogás. A fiúk megszavaztak maguknak egy nagy adag túrós tésztát, de még itt voltam én, aki nem szeretem az említett fogást. A zöldségesnél megakadt a szemem a cukkinin, és úgy döntöttem, hogy bár még nem készítettem a cukkiniből soha főzeléket, eljött a nagy pillanat. A tejfölt durvának gondoltam a zsenge cukkinihez, nem akartam, hogy karakteresen elvigye az ízét a zöldségnek. Viszont eszembe jutott, hogy a lábosban ott van kiöntve két liter házi tej, amiről úgyis le akartam szedni a tejszínt, hogy vajat készítsek belőle a drágámnak. Most azonban önző voltam, elhasználtam a friss tejszínt, de ígérem, azért holnap reggel nem hagyom életem párját sem éhen veszni :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése