2013. augusztus 9., péntek

Mentás csokifagyi

Hozzávalók:
2,5 dl tejszín
1 tubus sűrített tej (nekem Lidl-ből Pilos termék)
5 dkg étcsoki
1 ág menta
Elkészítés:
A tejszínt egy tálba öntöm, és a megmosott, lecsepegtetett mentát alaposan belenyomkodom. Egy kanál segítségével én jól a tál oldalához dörzsölgettem, hogy minél több aroma kiszabaduljon belőle. Egy órára hűtőbe tettem, egyrészt, hogy  a tejszín átvegye a menta ízét, másrészt, hogy alaposan lehűljön. Közben egy láboskában vizet tettem fel főni a gázra és kerestem egy olyan porcelán tálat, mely ráül az edény peremére. Beletördeltem a csokit, és a vízfürdőn szép fényesre felolvasztottam. Ezután félretettem, míg szoba hőmérsékletűre nem hűlt. Ekkor hozzákevertem a tubus sűrített tejet, majd hozzácsorgattam a mentás tejszínt.( a mentaágat előtte kivettem belőle)  Gépi habverővel kezdetben alacsony fokozaton, majd egész nagyon addig kevertem, míg sűrű krémet nem kaptam. Én most két rusztikus csészébe tettem ezt az adagot, és irány 2,5-3 órára a hűtő fagyasztó része. Aki gombócokat szeretne formázni belőle, az tegye egy dobozba dermedni. Mielőtt tálalni szeretné, pár perccel azelőtt vegye ki, hogy könnyebben tudja adagolni.




Ez a hőség lassan már kezd az agyamra menni, de tudom, nem vagyok ezzel egyedül. Nézegetve a recepteket, a hotdog.hu-n találtam gy kókuszos fagyit, annak alapgondolata indította be a fantáziámat. Mármint, hogy sűrített tejből és tejszínből itthon is nagyszerű hideg édességet lehet kutyulni. A végeredmény nekünk ízlett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése