2013. augusztus 29., csütörtök

Szilvás pite kelt tésztából

 Hozzávalók:
45 dkg finomliszt
1/2 liter tej
2 db tojás sárgája
2 dkg élesztő
2 ek. cukor
3 ek olaj
tetejére:
50 dkg cikkekre vágott szilva
3 ek. cukor
1 tk, őrölt fahéj
Elkészítés:
 A tejet kicsit megmelegítjük, majd belekeverünk egy keveset a cukorból, és belemorzsoljuk az
élesztőt. Hagyjuk, hogy jól felfusson. Közben egy tálba szitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a maradék cukrot (a két kanálból maradtat), majd a tojások sárgáját és az olajat. Amikor az élesztő megemelkedik, akkor azt is a tálba öntjük, és fakanállal alaposan összedolgozzuk a tésztát. Letakarjuk, és meleg helyen hagyjuk fél órát kelni, pihenni. Eközben a kimagozott és cikkekre vagdalt szilvát megszórjuk a 3 ek. cukorral és a fahéjjal. Jól összeforgatjuk. Egy sütőtálat kikenünk kevés margarinnal, és ebbe beleöntjük a tésztát. Fakanállal eligazgatjuk, majd a tetejét megpakoljuk a cukros-fahéjas szilvával. Előmelegített sütőben húsz perc alatt megsütjük.


Volt egy kis adag szilva még itthon, igazándiból senki nem járt már rá, azt meg nem akartam, hogy két nap múlva  a szemétben kössön ki. Kutatgatni kezdtem, hogyan is készíthetném el. Több jó ötletet is kaptam "kenyeres pajtásaimtól", közülük választottam ki végül ezt, amit most megsütöttem, és jelentem a fiúk jó ízűen le is meózták. A receptért köszönet a Nosalty oldalon Kyngának. Bár Ő meggyel készítette, szerintem szilvával, barackkal is épp olyan finom. Gyorsan elkészíthető sütemény. Bár kelt tészta, nem lesz a hagyományos rugalmas alap belőle, miután lejár a pihentetés fél órája. Nem kell megijedni, engem leginkább a nokedli tésztára emlékeztetett amikor leemeltem róla a kendőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése