2013. augusztus 2., péntek

Szilvás süti

 Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
1/2 cs. sütőpor
5 db tojás
20 dkg cukor
15 dkg puha margarin
tetejére:
40-50 dkg szilva
4 ek. cukor
1 tk. fahéj
+ a tepsit kikenni margarin
Elkészítés:
A cukrot és a puha margarint egy tálba teszem, és habverővel alaposan kikeverem. Utána egyesével beleütöm a tojásokat, majd a sütőporral elkevert, átszitált lisztet is hozzá adagolom. Egy sütőtálat vagy tepsit kikenek margarinnal, és belesimítom a masszát. A szilvákat megmosom, felezem és kimagozom. Megszórom a cukorral és a fahéjjal, összeforgatom, majd elrendezem a massza tetején. Előmelegített sütőbe tolom, és 25-30 perc alatt szép aranybarnára sütöm.


Ma megint sikerült beszereznem néhány kiló szilvát, amiből holnap lekvár és befőtt lesz. De nem hagyhattam ki egy kis édességet sem belőle. A Nosaltyn találtam Petra receptjét, ezt használtam most én is.  A tészta állaga leginkább egy sűrű piskótára emlékeztet, a teteje pedig finom ropogós és egyben "szottyos" is. Ropogós a megkaramellizálódott cukortól , és jó szaftos a szilvától.

2 megjegyzés:

  1. Timikém! A tészta kevert linzer,pathé néven teasütemények készülnek hasonlóból.

    VálaszTörlés
  2. Ezzel is okosabb lettem Mártikám, köszönöm! :-)

    VálaszTörlés