2013. szeptember 25., szerda

Hamburgerzsemle

Hozzávalók:
60 dkg liszt
2 dkg élesztő
2 dl tej
2 ek. cukor
1 tk. só
40 gramm olaj
100 gramm natúr joghurt
1 db tojás (+ 1 db a kenéshez)
Elkészítés:
A kenyérsütő üstjébe belepakolom a hozzávalókat, majd elindítom a dagasztás programot. Ez egyben keleszt is, ezért aztán résen kell lenni :-) Amikor leáll a gép, pihenni, vagyis keleszteni kezd, akkor kikapcsolom, és kiveszem belőle a szép fényesre dolgozott tésztát. Egy tálba teszem, és letakarva hagyom egy órát kelni, ez alatt duplájára nő. Utána a megkelt tésztát 9 darabba vágom, ezek egyenként 12 dkg-os tésztadarabok lesznek. Szépen megformálom a zsemléket, majd sütőpapíros tepsire ültetem, és ismét letakarom. Hagyom, hogy újra megkeljenek, majd lekenem őket a felvert tojással, és előmelegített sütőbe tolom. Mielőtt bezárom a sütőajtót, egy fél pohárnyi vizet öntök be hírtelen a sütő aljába tett palára, így gőz keletkezik a sütőtérben, ami jót tesz a kelt tésztáknak sülés közben. Kb. 20-25 perc alatt lettek ilyen szépek a hamburgerzsemléim. Miután kivettem őket a sütőből, megpermeteztem egy kis vízzel őket.



A receptért hála és köszönet- mint már annyi esetben, most is - Limarának:
http://www.limarapeksege.hu/2009/06/hamburgerzsemle.html

Az utóbbi napokban szinte mindig sütögettem valamit, amiből finom vacsora, jóízű tízórai kerekedett. Mivel csak a drágám és Bence esznek nálunk ilyesmit, mindig jut egy-két darab belőlük a fagyasztóba is, ahonnan jó lesz majd csak előkapni, ha a szükség úgy hozza. Rájöttem, hogy sokkal kiadósabb, és egészségesebb ha magam sütögetem a tízórainak valót. Legalább tudom, hogy mi kerül a gyerekem csomagjába. Főleg, hogy az utóbbi időkben nincs túlzottan odáig Bence a felvágottakért, ezeket a péksütiket viszont szivesen fogyasztja egy kis kakaóval, gyümölcslével vagy teával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése