2013. szeptember 5., csütörtök

Ízes vagdalt

 Hozzávalók:
70 dkg darált sertéshús (én lapockát kértem, az kicsit vegyes)
3 db zsemle
3 db tojás
1 kisebb fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek. szárított medvehagyma (el is maradhat)
1 db sárgarépa
2 ek. apróra vágott petrezselyem
1 kk. őrölt bors
1 tk. őrölt kömény
ételízesítő ízlés szerint
 ek. zsemlemorzsa
1 ek. olaj
Elkészítés:
A húst egy tálba teszem, a zsemléket pedig egy másikban megáztatom. Ha már felpuhulnak, akkor alaposan kicsavarom, és a húshoz adom. Egyenként hozzáütöm a tojásokat. A hagymát és a fokhagymát megtisztítom, nagyon apróra vágom, majd egy kevés olajon megpirítom, így adom a húshoz. A sárgarépát a lehető legapróbbra vagdalom, legjobb egy turmixal vagy chapperrel végezni a műveletet. Persze aki szereti, az nagyobb szálakra, "julienre" vágva is beleteheti. Mivel elég apró, nem kell külön párolni, meg fog puhulni rendesen. Ezután jön a medvehagyma, a petrezselyemzöld, a kömény, a bors és az ételízesítő. Kézzel alaposan összedolgozom a masszát. Érdemes megkóstolni, mert akkor rögtön kiderül, ha hiányzik még valami a harmonikus ízvilághoz. Egy tepsibe vagy sütőtálba szilikonos sütőpapírt teszek (ennek hiányában érdemes olajjal vékonyan kikenni a felületet) és kézzel belepakolom a masszát úgy, hogy egy hengert formázzon. Eligazgatom szépen, majd a tetejét megszórom zsemlemorzsával. Nem kell nagyon előmelegíteni a sütőt. Én öntöttem alá egy kevéske vizet, és fóliával lefedtem 20 percre, hogy jól átpuhuljon. Utána a fóliát ledobtam, kicsit feljebb vettem a hőmérsékletet, és szépen kérgesre sütöttem az egészet.


Nagyon szeretjük a fasírtokat, vagdaltakat. A minap egyik kedves ismerősöm nagyon gusztusos zöldséges egybesültet készített, az adta az ötletet, hogy valamit megint újítsak a holnapi főzelék feltét ízén, kinézetén. Így született ez a vagdalt, amiből Bence már stipi-stopi le is foglalt két szeletet a holnapi tigriszsemlékbe tízórai gyanánt. A többihez holnap lencsefőzeléket eszünk, de rizzsel, krumplival vagy salátával is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése