2013. szeptember 17., kedd

Zsemle 2.

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
2 dl tej
2 ek. olvasztott margarin
2 db tojás
2 kk.só
1 kk. cukor
+ a kenéshez 2-3 ek tej és 1 db tojás sárgájának a keveréke
Elkészítés:
Mint minden kelt tészta, ez is a kenyérsütő tartályában kezdte nálam pályafutását. Kényelmesen belemértem a hozzávalókat, aztán bekapcsoltam a dagasztás programot. amikor a gép már befejezte a keverést, dagasztást, szépen kiemeltem a tésztát, lisztezett tálba tettem, és letakarva hagytam egy órán át kelni. Ez idő alatt gyönyörűen megnőtt, rugalmas, könnyen munkálható tészta lett belőle. Finoman átgyúrtam, majd nyolc darabra vágtam. Persze nem kell dekára pontosan ragaszkodni a súlyhoz, elég szemre is darabolni, de én azért szeretem egységesnek tudni a dolgokat :-) Ezért lemértem, és ezt követően szépen kiporcióztam. Egyenként megformáztam a zsemléket, először a kezemben, úgy, hogy a tésztát folyamatosan forgatva jobb kézzel a szélső peremet aláhajtogattam. aztán enyhén lisztezett munkafelületen a tenyerem alatt meggörgetem. Valami ilyesmit láttam Limaránál, nekem nagyon bejött így. A zsemléket sütőpapíros tepsire pakoltam, távolságot hagyva köztük, mert szépen megnőttek pihenés és ütés közben. Konyharuhával letakarva adtam nekik fél órát, aztán lekentem a tejes tojással, majd az előmelegített sütőbe beloccsintottam egy adag vizet, csak úgy a hőelosztást segítő cserepemre, és bedugtam sülni a zsemléket. Jó 20 -25 perc kellett nekik a süléshez és a kellő barnaság elnyeréséhez. Utána még forrón megspricceltem vízzel őket, és a kenyérvágóra pakolva hagytam, hogy kihűljenek.


Esős, hűvös, nem szeretem idő volt ma. Csoda, hogy nem volt kedvem boltba menni? Bencének azonban vacsora és reggeli, sőt még tízórai is kell, így hamar eldőlt, hogy sütök megint valamit. A recept nem saját találmány, még hónapokkal ezelőtt találtam valahol, de nem volt szerző feltüntetve. Tehát ha valaki ráismer, annak ezer köszönet érte! Finom, belül puha, kívül fényes és ropogós zsemlék lettek! Recept megtartva, újra sütésre előterjesztve! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése