2013. október 13., vasárnap

Kókuszos -rácsos linzer

 Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
2 db tojás sárgája
20 dkg margarin
18 dkg cukor
1 cs. sütőpor
3 ek. kakaópor
3 ek tej
Töltelék:
2 cs. kókuszreszelék (10 dkg-osak)
baracklekvár
4 db tojásfehérje
15 dkg cukor

 Elkészítés:
A lisztben elmorzsoltam a margarint, majd hozzászórtam a kakaóport, a cukrot, a sütőport és beleütöttem a tojások sárgáját. A tejből nekem több kellett, hat ek-nyit tettem hozzá, így tudtam jól kidolgozni a tésztát. A sütőformát vékonyan kikentem olajjal, majd a tészta 2/3 részét kézzel belenyomkodtam. Én ilyenkor nem szoktam a nyújtással vacakolni, kézzel is tökéletes eredményt lehet elérni. Az elegyengetett tésztát megkentem a baracklekvárral. A tojások fehérjét felvetem a cukorral habbá, majd beleforgattam a kókuszt. A tölteléket elosztottam a tésztán, majd a maradékból
berácsoztam a tetejét. Előmelegített sütőben megsütöttem kb. fél óra alatt.



A Nosaltyn találtam ezt a receptet, már hetek óta motoszkált a fejemben, hogy el kellene készíteni. Vasárnap lévén úgy gondoltam, most meglepem a fiúkat ezzel a finomsággal. Nem csalódtam benne, csak egy kicsit több tejet igényelt, mint ahogy azt a recept írta, de ez a liszt minőségétől is függ. A sütési időt sem kell szentírásnak venni, mert eléggé vacakol egy ideje a sütőm. a legtutibb az, ha egy fogpiszkálóval tűpróbát végzünk. Összességében azt hiszem bekerül ez a kókuszos sütemény a családi receptgyűjteménybe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése