2013. október 9., szerda

Palacsinta torta

Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
2 db tojás
1 csipet só
1 tk. cukor
3 dl tej
2 dl ásványvíz
0,5 dl olaj
töltelék:
darált dió cukorral, baracklekvár, cukrozott kakaópor
Elkészítés:
A palacsinta masszát összedolgozom, majd 15 perc pihentetés után szépen kisütöm. Ebből az adagból nekem 16 palacsinta sül ki, majdnem olyan nagyok, mint a desszertes tányér. Ha megsültek a palacsinták, akkor szépen egymásra pakolom úgy egy tányéron, hogy egyik rétegre lekvárt és darált diót szórok, a másikra kakaóport. a tetejét természetesen egy sima palacsinta zárja. Nem árt betenni a hűtőbe egy.két órára, akkor könnyebben lehet szeletekre vágni.


Ma babgulyást főztem ebédre, s amellé nagyon kívánkozott egy kis palacsinta. Ám nem akartam a szokásos feltekert darabokat adni, így jött az ötlet, legyen akkor palacsintatorta belőle. Mivel a masszába van olaj, én így csak az első darab sütése előtt szoktam vékonyan kikenni a serpenyőt. A lekvár és a töltelék hozzávalói persze szabadon variálhatóak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése