2013. október 24., csütörtök

Pudingos csigusz

 Hozzávalók:
38 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
90 ml tej
90 ml víz
2 ek. cukor
csipet só
33 g olaj
Töltelék:
1 cs. pudingpor
3 ek. cukor
4 dl tej
+ 1 db tojás a kenéshez
Elkészítés:
A kenyérsütő üstjébe belemérem a tészta hozzávalóit, majd dagasztás programra kapcsolok, nálam ez a menüben a nyolcas. Ha hagyom másfél órán át ketyegni, akkor meg is keleszti a tésztát, ám én a dagasztás után, amikor már elcsendesedik a gép, ki szoktam venni, és tálba téve, letakarva kelesztem meg. Míg szép sima és hólyagos lett a kelttésztám, addig elkészítettem a pudingos tölteléket. Kavargatva teljesen ki is hűtöttem. A megkelt tésztát hat egyforma darabra vágtam, egyenként kinyújtottam téglalap alakúra, majd megkentem a pudinggal, felcsavartam mint a bejglit, aztán tovább tekertem csiga alakba. A végét alá dugtam a biztonság kedvéért, ne nyíljon szét. Tepsire téve, letakarva hagytam még egy jó fél órát pihenni, majd egy felvert tojással lekentem, és előmelegített sütőben szép aranybarnára sütöttem.


Korábban nem is gondoltam, hogy ennyi arca van a kelt tésztának. Egy egyszerű kis tészta, mégis ezernyi csodára képes. Ha az ember ügyesen bánik a hozzávalókkal, meghálálják a törődést. Egyre gyakrabban kerül kelt tészta az asztalunkra, főleg így iskola szezonban. szeretem magam készíteni a Bence tízóraijait, hiszen így legalább tudom, hogy mit eszik meg a gyerekem. És úgy gondolom, semmivel sem hízlalóbb, ártalmasabb  két pudingos tekercs és egy joghurt, mintha adalékanyagokkal telenyomott szalámis zsömlét csomagolnék neki. Főleg, hogy az utóbbi időkben nincs is igazán oda  a felvágottakért.
Elég sokat nézelődtem az utóbbi időkben itt a neten, s kutakodásom eredményeképpen találtam ezt a receptet is itt:
http://amiakonyhambolkikerul-hu.webnode.hu/news/csokis-vanilias-csigak/
Köszönet érte! Bár vaníliás puding helyett csak csokis volt itthon, a csokoládé pedig kimaradt, azért azt hiszem a képek magukért beszélnek :-)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki a csigák. Próbáld ki nutellával is egyszer. ;) És köszönöm, hogy megemlítettél benne.

    VálaszTörlés