2013. november 16., szombat

Baconos csiperke

Hozzávalók:
30 dkg barna csiperke
1 fej lilahgyma
5 dkg apróra kockázott bacon
3 ek. tejföl
1 ek. apróra vagdalt petrezselyemzöld
1 tk liszt
1 ek. olaj
őrölt bors
ételízesítő


Elkészítés:
Egy lábosba belekanalazzuk az olajat, majd a kis kockákra vágott bacont megpirítjuk rajta. Ha már jó a szalonna, akkor rádobjuk az apróra kockázott hagymát, és átpirítjuk. Jöhet bele a közben alaposan megmosott és negyedekre vágott gomba. Megszórjuk őrölt borssal, ételízesítővel ízlés szerint, és kis lángon letakarva hagyjuk párolódni a saját levében amíg roppanósra nem puhul. Közben a tejfölt a liszttel jól elkeverjük, s ha a gomba már jó, akkor a forró levéből is teszünk egy kanálnyit a tejfölhöz így kiegyenlítjük a hőkülönbséget. Behabarjuk a baconos gombát, megszórjuk a petrezselyemzölddel, és ha egyet rottyant, akkor már készen is van.


Tegnapról maradt levesünk, így már csak a második fogás volt kérdéses. A fiúk gyorsan megszavazták a túrós tésztát, én azonban nem szeretem szegényt. Viszont megkívántam az üzletben látott szép barna csiperkét, s miután hazaértünk, feltérképeztem mivel is lehetne még finomabbá tenni ezt a gombát. Így találtam a hűtőben egy kis dobozkában a kockázott bacont, s mivel tejföl a fiúknak is kellett a tésztára, adott volt, hogy abból is löttyintek a kis ebédemre. Jól belakmároztam belőle, de azért a drágámnak is hagytam egy tányérkával...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése