2013. november 3., vasárnap

Sajtos rudak

Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
15 dkg margarin
1 db tojás
kb. 2 ek. tejföl
10 dkg reszelt sajt (+ a tetejére ha valaki úgy szereti)
2 dkg élesztő
2 tk. só
+ a kenéshez
1 db tojás
2 ek. lenmag
Elkészítés:
A lisztet egy tálba mérjük, majd elmorzsoljuk benne a margarint. Hozzáütjük a tojást, belemorzsoljuk az élesztőt (bár én most por élesztőt használtam)rászórjuk a reszelt sajtot, majd még annyi tejfölt, hogy összeálljon egy rugalmas tésztává a massza. Nekem két evőkanálnyi kellett, de ez függ a tejföl sűrűségétől, a liszt milyenségétől is. Ha már szép fényes tésztagolyónk van, akkor letakarjuk, és egy órán át hagyjuk pihenni. Ezután ujjnyi vastagra nyújtjuk, megkenjük egy tojással, megszórjuk sajttal vagy magokkal, és kb. 1 cm széles csíkokra vágjuk, majd ízlés szerinti hosszúságokra daraboljuk. Előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.

Délután vendéget vártunk, és bevallom nem pont úgy alakult a napom, ahogy terveztem. Kicsit kapkodásban voltam, de mindenképpen akartam valami rágcsálnivalót is kínálni. Akkor jutott eszembe, hogy korábban kiírtam magamnak ezt a receptet, ami sem hozzávalóiban, sem elkészítésében nem tartalmaz semmi extrát, gyorsan összedobható. És nem csalódtam benne! Isteni finom sajtos rudacskák kerültek ki a sütőből, csak ajánlani tudom őket mindenkinek!
A receptért köszönet Krisztának!
http://hazaiizek.blogspot.hu/2013/09/sajtos-rud.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése