Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2013. december 14., szombat

Bejgli diósan, mákosan

Hozzávalók:
60 dkg liszt
2 db tojás
1,5 dkg élesztő
12 dkg margarin
12 dkg zsír
1,5 dl tej
3 dkg cukor
csipet só
Töltelékhez:
Diós:
20 dkg darált dió
15 dkg cukor
1,5 dl tej
1/2 citrom reszelt héja és leve
5 dkg mazsola (én ezt kihagytam, a fiúk nem szeretik)
Mákos:
20 dkg darált mák
15 dkg cukor
1/2 citrom reszelt citrom héja és leve
1,5 dl tej
5 dkg mazsola
Kenéshez: 1 db tojás ketté választva fehérjére és sárgájára
Elkészítés:
A tészta hozzávalóit én kényelmesen belepakoltam a kenyérsütőbe, és hagytam, hogy szépen kidolgozza selymes -fényesre helyettem. Aztán egy tálba tettem, és letakarva hűvös helyen pihentettem, míg összeállítottam a töltelékeket. Ehhez a tejet felforrósítottam, és a cukros dióra/mákra öntöttem, amihez előzőleg hozzámértem a cukrot, belereszeltem a citrom héját, ráfacsartam a citrom levét. Kikavartam, és egy pikáns, finom kis tölteléket kaptam.
Aztán lemértem a tésztát, és elosztottam hat felé. Az eredeti recept csak négy gombócot írt, de én ilyen kisebb rudakat akartam készíteni. Kinyújtottam az első cipót lisztezett felületen szép vékonyra, és rákanalaztam a töltelék 1/3 részét. Szépen elegyengettem a tésztalapon, úgy, hogy a két szélén maradjon szabadon egy-egy ujjnyi hely. Ezt az üres részeket behajtottam, majd feltekertem a bejglit. Sütőpapíros tepsire tettem. Így jártam el a másik öt tésztacipóval is. Tehát nekem három mákos és három diós rudam lett. Először a tojássárgával kentem meg a rudakat. Hagytam húsz percet száradni, majd áthúztam őket a tojásfehérjével. Újabb húsz perc pihenő után megszúrkáltam egy fogpiszkálóval a bejgliket, és betettem őket az előmelegített sütőbe. Aranybarnára sültek kb. 25-30 perc alatt.



Ezer köszönet a receptért Bencsik Aninak! Igazándiból Bencének is , mert Ő volt az, aki "beleszeretett" Ani bejglis fotójába. Kérésére ebben az évben így ezt a változatot készítettem el. Az ízét még nem ismerem, de a látványa nagyon szép a fényes bejgliknek. Ha teljesen kihűlnek, befóliázom őket, és mennek a fagyasztóba, ahonnan majd csak 23-án este jönnek ki, hogy szenteste frissen és kívánatosan sorakozhassanak fel az ünnepi asztalon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése