2013. december 10., kedd

Csigatészta

Hozzávaló:
Minden 10 dkg liszthez 1 db szép sárga tojás
+ csigakészítő fa és rúd
Elkészítés:
A tojást egy kicsit felverem egy tálba, majd hozzá szitálom a lisztet. Kézzel tésztát gyúrok belőle. Én most csak egy tojásból és 10 dkg lisztből gyúrtam, de még így is kétfelé vágtam a gombócot, hogy míg az egyik adaggal végzek, a másik ne nagyon száradjon ki. A fél adag tésztát lisztezett felületen vékonyra nyújtottam, majd hagytam picit szikkadni (nem kiszáradni!)és kb. 1 cm széles csíkokra
vagdaltam. A maradék tésztát közben lefóliáztam. És ezután jön a munka lényege. Van aki kis négyzeteket vagdal a csík tésztából, és csak a kezembe vettem és úgy téptem le mindig azonos darabkát, és egyből pöndörítettem is a sodróval a falapon. Egy tiszta konyharuhára szórtam a kész csigákat, majd amikor készen lett mind, egy tálcán jól szétterítettem őket, hogy ki tudjanak száradni.






Lehet, hogy csak az éhség teszi így ebéd előtt, de én szinte már érzem a tyúkhúsleves és a zöldség illatát, amibe ez a tészta kerül majd. Évekkel ezelőtt próbálkoztam már egyszer a házi csiga gyártással, de aztán úgy abba maradt a dolog. tegnap a konyhaszekrény legfelső polcán kerestettem valamit a drágámmal, amikor levette a készítéshez szükséges fát és sodrót is. Gondoltam unaloműzésnek ez a program is megfelel ma délelőttre :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése