2013. december 2., hétfő

Csokis pöffeteg

Hozzávalók:
15 dkg liszt
6 ek. keserű kakaópor
2 db tojás kicsit felverve
csipet só
1/2 cs. sütőpor
2 tk. mézeskalács fűszerkeverék
20 dkg cukor
6 dkg margarin
+ néhány kanál porcukor a forgatáshoz
Elkészítés:
A lisztet egy tálba tesszük, és hozzávagdossuk a margarint. Kézzel jól elmorzsoljuk, majd jöhet szép sorban a kakaópor, a só, a cukor, a fűszerkeverék, és végül a két felvert tojás is bele. Egynemű masszává gyúrjuk, majd letakarva fél órára betesszük a hűtőbe pihenni. Utána diónyi gombócokat formálunk belőle, melyeket meghempergetünk alaposan porcukorban. Sütőpapíros tepsire pakoljuk, elég messze egymástól, mert alaposan megnőnek, elterülnek. Forró sütőben kb. 12-15 perc kellett nálam nekik, hogy megsüljenek. Nem kell megijedni, mert a tetejük kicsit még puha amikor kiszedjük, de ahogy hül, úgy keményedik a burok is rajta.



Közösségi oldalunkon felütötte fejét a pöffeteg láz :-) Egymás után jönnek a receptek, fotók a finomságokról, így nyilvánvaló, hogy én sem maradhattam ki a szórásból :-) Tegnap este elkészítettem a mi verziónkat, melybe nem gyömbért és vaníliát tettem, hanem mézeskalács fűszerkeveréket. Nagyon finom  rágcsálnivaló, kívül ropogós, belül ragacsosan krémes és a kakaótól a cukor ellenére is kicsit kesernyés. Bár több receptben olvasztott csokit is ír bele, én azt hiszem maradok ennél az egyszerű összeállításnál.

3 megjegyzés:

  1. szuper recept, mentve ki fogom próbálni.köszi puszi

    VálaszTörlés
  2. Timike ezt elkészítem nagyon fincsi a recept alapján.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Köszönöm a receptet. A karácsonyi sütis ajándék dobozba ezt ( is ) szeretném megsütni. Kérdésem lenne. A golyókat a tepsiben golyóformájában hagyjuk, vagy egy kicsit lapítunk rajta. Köszi. Áldott karácsonyt!

    VálaszTörlés