2013. december 21., szombat

Hókifli (ahogy én készítem)

Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
20 dkg margarin
15 dkg porcukor
1 dl tej
1 mk. sütőpor
csipet só
töltelékhez:
10 dkg mák + 2 ek. cukor+ 1 dl forró tej
(de tölthető dióval, gesztenyével, lekvárral is)
Elkészítés:
A lisztbe belekockázom a margarint, majd két kezem közt elmorzsolom. Hozzámérem a cukrot, a sütőport egy csipet sót, majd beleöntöm a tejet, és pár perc alatt szép sima tésztává gyúrom. Míg egy kicsit pihen a tészta, addig megforrósítom a tejet, és összedolgozom a mákkal és cukorral. Ezután lisztezett felületen kb. 3 mm vékonyra nyújtom a tésztát, és egy pohárral köröket szaggatok belőle. Minden korongra teszek egy kávéskanálnyi mákot, majd egymásra hajtom, és a széleket először ujjal, majd egy villával összenyomkodom. Sütőpapíros tepsire sorakoztatom, és előmelegített sütőben megsütöm. Vigyázni kell, ne barnuljon meg. Még forrón megszórom porcukorral. Dobozba téve elég sokáig eltartható.



Nem igazán akartam már semmit sütni, de a konyhaszekrényben keresgélve felfedeztem, hogy Bence múltkori mákos guba ebédjéről maradt meg egy kevés darált mák, ami félő, hogy megromlik, ha nem használjuk fel. Aztán eszembe jutott, hogy még valamikor az első közös karácsonyok egyikén a hókifli volt a bejgli után az a sütemény, amit megsütöttem az én drágámnak. Gyorsan megkerestem a receptet, és egy fél óra alatt el is készítettem ezt az édességet. Ebből az adagból nekem egy normál vizes pohárral szaggatva 45 darab hókiflim lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése