2013. december 22., vasárnap

Sajtszószos gnocchi

Hozzávalók:
Gnocchi:
75 dkg krumpli
3 db tojás
10 dkg finomliszt
só ízlés szerint
Sajtszósz:
2 dl főzőtejszín
1 kisebb gerezd fokhagyma
csipet só
5 dkg reszelt sajt
csipet bors
Elkészítés:
A krumplit jól megmossuk, majd héjában megfőzzük. Megtisztítjuk és krumplinyomón átnyomjuk. Apródonként hozzáadjuk a lisztet és egyesével a tojásokat. sózzuk, majd alaposan kidolgozzuk egy fakanállal. Eleinte ragad, de aztán szépen elválik az edény falától. Lisztezett deszkára téve adagokban kb. Rudi vastagságú hengereket formázunk belőle, majd két centis darabokra vagdaljuk, Egy villával megnyomjuk minden darabnak a tetejét, és enyhén sós, forrásban lévő vízben kifőzzük. Ha feljön a gnocchi a víz tetejére, várunk még egy-két percet és leszűrjük.
A sajtszószhoz edénybe öntjük a tejszínt, és kis lángon a tűzhelyre tesszük. Beleszórjuk a reszelt sajtot, sózzuk, borsozzuk, belereszeljük a fokhagyma gerezdet. Nincs más tennivalónk, mint kavargatva megvárni, míg kicsit besűrűsödik.
Tányérra szedjük a gnocchit, és nyakon öntjük a sajtmártással.




Bence már régen kéri, készítsünk itthon gnocchit. Ma délelőtt különösebb dolgom nem volt, így belevágtunk. Még a múltkorában  megnéztem, hogyan is készül, most pedig saját szánk íze szerint alakítottam a receptet. Tegnapról maradt egy darab sült csirkecomb, kicsontoztam, feldaraboltam, és rászórtam a gnocchira. Jót ebédeltünk...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése